تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

جشن ۱۲۰ سالگی FIFA +عکس

FIFA شمع ۱۲۰ سالگی خود را فوت کرد

رویداد ۲۴ | فدراسیون جهانی فوتبال یکصدوبیستمین سالروز تاسیس خود را جشن گرفت.

در ۲۱ می ۱۹۰۴ فدراسیون جهانی فوتبال شکل گرفت. در مدت زمان تشکیل فیفا ۲۲ جام جهانی برگزار شده است که مهم‌ترین جایزه آن‌ها در این زمینه است.

با افزایش محبوبیت مسابقات بین‌المللی در اوایل قرن بیستم، نیاز به یک سازمان واحد برای سرپرستی و نظارت بر بازی‌های جهانی احساس شد، بنابر این فیفا از سوی انجمن ملی فوتبال کشورهای: بلژیک، دانمارک، فرانسه، هلند، اسپانیا سوئد و سوئیس در پاریس تأسیس شد و اولین رئیس آن هم روبرت گیرین بود.

با در خواست عضویت آفریقای جنوبی در سال ۱۹۰۹، آرژانتین و شیلی در سال ۱۹۱۲ و کانادا و آمریکا در سال ۱۹۱۳ اعضای فیفا از اروپا فراتر رفت.


بیشتر بخوانید: ترک نمایندگان فوتبال ایران در اجلاس فیفا


در حال حاضر محل استقرار فیفا در زوریخ سوئیس است و دارای ۲۰۹ عضواست که ۱۶ عضو بیشتر از سازمان ملل و ۴ عضو بیشتر از کمیته بین‌المللی المپیک دارد.

فیفا تاکنون توسط ۹ رئیس اداره شده است. روبرت گیرین (۱۹۰۴-۱۹۰۶)، دنیل بورلی وولفال (۱۹۰۶-۱۹۱۸)، ژول ریمه (۱۹۲۱- ۱۹۵۴)، رادولف سیلدرایرس (۱۹۵۴-۱۹۵۵)، آرتور دروری (۱۹۵۵-۱۹۶۱)، استنلی راس (۱۹۶۱-۱۹۷۴)، ژائو هاولانژ (۱۹۷۴-۱۹۹۸)، سپ بلاتر (۱۹۹۸- ۲۰۱۵)، جانی اینفانتینو (۲۰۱۶ - تاکنون) رؤسای این فدراسیون جهانی‌اند.

شایان ذکر است فدراسیون فوتبال ایران نیز از سال ۱۹۴۸ به عضویت فیفا درآمد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیفا
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان