تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حسین الله‌کرم: شاید برخی می‌خواستند رئیسی را به عنوان ذخیره انقلاب روی میدان مین ببرند

حسین الله‌کرم گفت: شاید برخی می‌خواستند رئیسی را به عنوان ذخیره انقلاب روی میدان مین ببرند، جایی که اولین اشتباه آخرینش هم خواهد بود، و حالا هم شاید در مرحله اول از شهادتش خوشحال شدند.

حسین الله‌کرم: شاید برخی می‌خواستند رئیسی را به عنوان ذخیره انقلاب روی میدان مین ببرند
رویداد ۲۴ | ویژه برنامه تلویزیونی «شهید جمهور» چهارشنبه شب دوم خردادماه با موضوع شهادت شهید رئیسی و هیئت همراه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

به گزارش روابط عمومی برنامه افق، مجری برنامه به گفتگو با حسین الله کرم – استاد دانشگاه – نشست که مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

حضور حماسی مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت، حاوی این پیام است که مکتب همان مکتب است و مدیریت جامعه باید اینگونه باشد که در دولت رئیسی بود.

این حضور، تقدیر از عملکرد او هم بود و همچنین پویایی ملت ایران را نشان داد که همواره هزینه می‌دهد، ولی پای آرمان‌ها و اهدافش ایستاده است.

مظلومیت، ویژگی مورد علاقه مردم ایران است و همان طور که حاج قاسم مظلوم را دوست داشتند، رئیسی مظلوم را هم دوست دارند؛ همان مظلومیتی که در مورد شهید بهشتی، رجایی و باهنر وجود داشت و امروز تکرار شد.

زمانی که او دولت را در اختیار گرفت، شاهد کسری بودجه ۴۸۰ همتی، خزانه خالی، ناتوانی در پرداخت حقوق کارمندان دولت و همچنین بحران کرونا بودیم که هر کسی را مأیوس می‌کرد، ولی وضعیت به خاطر خستگی‌ناپذیری او تغییر کرد.

سوء مدیریت دولت قبل، اقدامات دولت ترامپ، عملکرد دولت وقت در خالی کردن خزانه، ورود کالا‌های غیر اساسی به جای اساسی، از جمله مشکلات بودند رئیسی با دانستن این موضوعات وارد میدان شد.


بیشتر بخوانید:

توییت جنجالی میرسلیم: رئیسی صندوقی از اسرار نظام را با خود برد

کدام شخصیت‌ها به میدان انتخابات می‌آیند؟

مجتبی ذوالنور: در این ۳ سالی که رئیسی رئیس‌جمهور بود، رهبری نفس راحتی کشیدند | رئیسی واقعاً در دل مردم جای گرفته بود


فتنه بنزینی آبان ۹۸ به گونه‌ای بود که دشمن به براندازی نظام جمهوری اسلامی امیدوار شده بود، این شرایط در سال ۱۴۰۱ هم به گونه‌ای شدیدتر تکرار شد و رئیسی همه این‌ها را می‌دانست و آگاهانه احساس مسئولیت کرد.

دو نگاه وجود داشت، نخست اینکه رئیسی ذخیره انقلاب است و باید در قوه قضائیه بماند، ولی دومین نگاه این بود که باید برای حل مشکلات وارد عرصه اجرایی شد؛ درس مدیریت حاج قاسم اینجا خود را نشان داد که در تهدیدات، فرصت‌های بیشتری نهفته است.
در زمان شهادت حاج قاسم، راهبرد دفاع فعال در میدان داشتیم، ولی دیپلماسی ما با میدان همسو نبود و رویکرد سازش برای توسعه داشتیم، اما در این دوره عملیات «وعده صادق» برای تامین امنیت پایدار کشورمان انجام شد و دیپلماسی ما همگام با میدان بود.

شهید رئیسی اصول ژئوپلیتیکی را در قالب راهبرد نگاه به شرق و ارتباط با روسیه و چین، به سیاست ایران وارد کرد منطق مقاومت نیازمند پشتوانه‌هایی است و چیره‌دستی شهید امیرعبداللهیان با حمایت آیت‌الله رئیسی، موجب رشد چند میلیارد دلاری تعاملات تجاری ایران با شرق شود.

ورود به بریکس و پیمان شانگهای، ارتباط با سازمان اقتصادی اوراسیا و قرار گرفتن در دو کریدور بین‌المللی در طول سه سال گذشته شاهکار هستند.

در مرحله چهارم عملیات آزادسازی خرمشهر، بریده بودیم و به امام گفتیم عملیات باید چند ماه عقب بیفتد، ولی ایشان فرمودند باید ادامه بدهید، چون موفقیت شما از روز ازل تضمین شده است.

شاید برخی می‌خواستند رئیسی را به عنوان ذخیره انقلاب روی میدان مین ببرند، جایی که اولین اشتباه آخرینش هم خواهد بود، و حالا هم شاید در مرحله اول از شهادتش خوشحال شدند.

همان افراد رئیسی را در میدان مین رها کردند، ولی دولت سیزدهم با اقداماتی همچون افزایش یارانه‌ها، پایان دادن به بازی دو قطبی‌سازی، احیای صندوق ذخیره ارزی، راه‌اندازی هزاران کارخانه و واحد تولیدی ورشکسته و کاهش بیکاری و کاهش روند رشد نقدینگی، از این مسئله عبور کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
0
1
تحلیل‌های آبکی
دریا
|
Germany
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
0
2
از دو قطبی سازی جامعه، ایجاد تفرقه، انتساب خود به اولیائ الهی و انتساب مردم به دشمن و شیطان و ... حکایت از این دارد که گوینده این مطالب نه تنها خود دشمن کشور و مردم است بلکه از این شرایط منتفع می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
0
1
در آتش فتنه ندمید الان وقت این حرفها نیست بوی جهالت وکینه از این سخنان می آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
0
1
تخریب‌چی شروع کرد!
بزار ثبت نام کنند.
نظرات شما