تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۵

وقتی یک نماینده با فریاد وزیر بهداشت را صدا می‌زند/تابلوی ایست مقابل تخریب‌های صداوسیما /حواشی صحن

در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، نماینده نزدیک به جبهه پایداری با فریاد از وزیر بهداشت خواست تا به داد بهداشت و درمان برسد.

رویداد۲۴-در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، نماینده نزدیک به جبهه پایداری با فریاد از وزیر بهداشت خواست تا به داد بهداشت و درمان برسد.

عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در نوبت دوم جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه- اول دي-  به منظور بررسي لايحه برنامه ششم توسعه، در تذكري نسبت به افزايش قيمت دلار و لوازم خانگي انتقاد كرد و گفت: اين روزها نزديك به 8 تا 9 درصد قيمت دلار افزايش يافته اما متاسفانه قيمت لوازم خانگي بيش از 22 درصد است چه كسي بايد بازار را كنترل كند و از حقوق مردم را دفاع كند؟

او در ادامه انتقادهايش افزود: رئيس جمهور، قوه قضاييه و مجلس گفتند كه برجام با توجه به مصوبه سناي آمريكا نقض شد،‌ سئوال من اين است كه چرا هيچ گزارشي براساس قانون اقدام متقابل به مجلس داده نمي شود. همچنين بايد بگويم در قانون بودجه سال آينده ماليات به نحو چشم گيري افزايش يافته است،‌ با توجه به اين دوره ركود، افزايش ماليات،  توليد را زمين گير ميكند.

اين چهره نزديك به جبهه پايداري در مجلس در پايان با فرياد وزير بهداشت را مخاطب خودش قرار داد: من از اينجا صدا ميزنم به آقاي وزير بهداشت به داد بهداشت و درمان برسيد.

پس از سليمي نوبت به جواد كريمي نماينده مردم مشهد و كلات رسيد. او تذكر خودش را به پيروزي سوريه در شهر حلب اختصاص داد و گفت:پيروزي راهبردي مردم سوريه و جريان مقاومت در شهر حلب را تبريك ميگويم. اين پيروزي سران مثلث غربي، عبري و عربي در اين رابطه اظهار نظر كردند و شكست فاحش خود را در برابر مردم مسلمان سوريه پذيرفتند و اين شكست را قبول كردند.

وي در رابطه با آثار اين پيروزي تأكيد كرد: آثار اين شكست آنقدر وسيع بود كه در عرصه اهي مختلف رخ نشان داد،‌يكي از اين حوزه ها كه آثار اين پيروزي نشان داده شد،‌اقدام اخير سنا بود،‌هيچكدام از سناتورهاي آمريكايي در تصويب اين قانون نگفتند ايران نقض برجام كرده است همه اعتراف ميكردند چون ايران در منطقه قدرت گرفته است،‌ با تصويب اين قانون ميخواهيم به مقابله با ايران بپردازيم.

كريمي قدوسي در پايان به سخنان ضد ايراني نخست وزير انگليس اشاره كرد و گفت:  پس از اين پيروزي، بلافاصله حضور وزير مونث كشور خبيث انگليس را در منطقه ديديم كه با آن الفاظ ركيك ملت مسلمان ايران را تهديد دانست.  

*تذكر به صدا و سيما به دليل تخريب‌هاي اين سازمان

نماینده خدا بنده تذکرش خطاب به صدا وسیما بود و از تخریب های این سازمان شاکی بود. او در ضمن تذکرش به بی توجهی صداوسیما به سالگرد شهادت شهید تندگویان نیز انتقاد کرد.

احمد بیگدلی گفت:‌ حضرت امام فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم روزمرگی زندگی به فراموشی سپرده شوند. با گرامیداشت نام و یاد شهید محمدجواد تندگویان، نمونه دولتمردان آزاده که روز 29 آذرماه سالگرد شهادتشان بود اما متاسفانه صداوسیما عملکرد مثبتی در این مورد نداشتند.

او ادامه داد:‌ بهتر است مسئولان صداوسیما به جای تخریب دیگر مسئولان حتی در برنامه های سرگرمی به نمونه های ایثار وشهادت و نمونه های ازخودگذشته همچون شهید مظلوم تندگویان بپردازند.

بیگدلی به بودجه سازمان صداوسیما نیز اشاره ای کرد: با توجه به همراهی مجلس در افزایش بودجه های عمومی صداوسیما در برنامه ششم توسعه انتظار می رود مدیران این سازمان کاملا در مسائل سیاسی بیطرفی را مراعات کنند و در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم و اطلاع رسانی شفاف و به موقع به رسالت عظیم خود عمل کند.

*نماينده مردم تبريز: حادثه قطار موضوعي نيست كه به حاشيه برانيد

نماینده مردم تبریز در مجلس نیز درباره پیگیری نشدن استیضاح وزیر راه تذکر داد. او گفت:‌ تذکر من به هیات رئیسه مجلس است که چرا استیضاح وزیر راه و شهرسازی که طبق قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید روال قانونی خود را طی می کرد، جلوگیری شده و کمیسیون عمران به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است؟ ریاست کمیسیون نیز در این رابطه اقدامی نکرده است؟ چرا بعد از گذشت 17 روز از طرح استیضاح با امضای 82 نماینده، کمیسیون از وزیر راه دعوت نکرده است؟

محمداسماعیل سعیدی  ادامه داد:‌ حادثه قطار تبریز- مشهد موضوعی نیست که بخواهید آن را به حاشیه برانید. داغ سنگین و غیرقابل جبران به دلیل سهل انگاری، بی کفایتی و بی مسئولیتی حاکم بر مجموعه راه آهن و وزارتخانه بود. فرزندان معصوم در جلوی چشمانشان سوختند. چه کسی باید پاسخگو باشند؟

نظرات شما
پیشخوان