تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

ایرادات مصوبه حجاب و عفاف از نگاه یک حقوق‌دان

کامبیز نوروزی در واکنش به نامه آملی لاریجای درباره لایحه عفاف و حجاب نوشت: وقتی بی‌اعتنا به حقوق و فن قانونگذاری و شرایط اجتماعی چیزی تصویب می‌شود که فقط سلیقه گروهی خاص را به زور مردم تحمیل کند. نتیجه‌اش بهتر از این نمی‌شود.

ایرادات مصوبه حجاب و عفاف از نگاه یک حقوق‌دان

رویداد ۲۴| کامبیز نوروزی در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، به شرح ایرادات حقوقی لایحه عفاف و حجاب پرداخته است. در این یادداشت آمده است:

لایحه حجاب و عفاف که با نام غلط انداز "حمایت از خانواده از طریق فرهنگ حجاب و عفاف" با شتابی بی‌سابقه و روندی غیرقانونی در مجلس به تصویب رسید، از طرف هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام باز هم با ایراد مواجه شد.

طراحان و حامیان این لایحه در مجلس که ادعای دانایی دارند چیزی تصویب کرده‌اند که پر از انواع خطا‌های متعدد است. آنقدر که این مصوبه بار‌ها بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و برگشت داشته‌است و هنوز هم ایرادات پابرجاست.


بیشتر بخوانید: مخالفت مجمع تشخیص با لایحه عفاف و حجاب


وقتی بی‌اعتنا به حقوق و فن قانونگذاری و شرایط اجتماعی چیزی تصویب می‌شود که فقط سلیقه گروهی خاص را به زور مردم تحمیل کند. نتیجه‌اش بهتر از این نمی‌شود.

صادق آملی لاریجانی در نامه به شورای نگهبان ماده ۵۴ مصوبه را با سیاست‌های کلی نظام مغایر و مردود اعلام کرده‌است.
این نامه در ۲۹ فروردین سال جاری صادر و خبر آن امروز منتشر شده است.

این نامه برداشت جریمه از حساب زنان را باعث بی‌اعتمادی به نظام بانکی و خروج سپرده‌های بانکی و خر‌وج سپرده‌های بانکی دانسته‌است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما