تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

برنامه انتخاباتی قالیباف

فرید مدرسی که در روزهای اخیر دائما در توییتر خود از برنامه انتخاباتی چهره‌های سیاسی مطرح می‌گوید؛ ادعا می‌کند که قالیباف نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد.

برنامه انتخاباتی قالیباف

رویداد ۲۴ | فرید مدرسی، فعال رسانه‌ای که طی روز‌های گذشته دائما در توییتر خود از برنامه انتخاباتی چهره‌های سیاسی مطرح می‌گوید، این بار ادعا کرده که قالیباف به هیچ وجه قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.


او نوشته: هرگز محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود؛ برای تایید این خبر، خودش گفته: «فکرش را هم نکنید...».

برنامه انتخاباتی قالیباف

محمدباقر قالیباف چند روز پیش، در گفتگویی دو نفره با یکی از نزدیک‌ترین افراد تیم خود، در پاسخ صریح که "آیا احتمال دارد، پس از انتخابات هیات رییسه مجلس جدید، نظرتان تغییر کند و برخلاف تصمیم قطعی امروز، به جمع نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بپیوندید؟ " گفت: «فکرش را هم نکن...» او در ادامه شرح ماوقع داد از وضعیت نظام، مملکت و شرایط ویژه مجلس جدید. سپس دلایل قطعیت تصمیم خود و چرایی اینکه گفته «فکرش را نکن» را از منظر علایق شخصی، سیاست‌های حکمرانی و اصول ایدئولوژیک و مصلحتی نظام بیان کرد و تفاوت‌های چندگانه بنیادین شرایط امروز، با گذشته که کاندیدا شده بود را توضیح داد.

اکثریت مطلق تیم مشاوران و نزدیکان محمدباقر قالیباف همانند او، مخالف حضورش در انتخابات ریاست جمهوری هستند. یکی از مشاوران غیررسمی قالیباف با اعلام اینکه «نه‌تن‌ها دکتر؛ بلکه همه‌مون مخالفیم که ایشون کاندیدا بشه»، نقل خاطره‌ای کرد؛ گفتگویی چالشی را برایم اینگونه روایت کرد: "اخیر در جلسه‌ای یکی از معتمدانِ دکتر قالیباف، به ایشان اصرار کرد که نیاز نیست صریح و قاطعانه به نزدیکان و تیم‌تان بگویید برای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌آیید؛ بگذارید انتخابات هیات رییسه برگزار شود، نتایج آن را ببینیم. همچنین روزی که خدمت حضرت آقا می‌رسیم، شاید ایشان نکاتی را فرمودند که نظرتان تغییر کرد و شاید اتفاقات دیگری افتاد... بلافاصله آقای قالیباف به او پاسخ داد: «من از ابتدای خدمت‌ام به نظام، معتقد بودم که اگر یک جا را کامل درست کنم؛ بهتر از این است که چند جا را تمام نشده، رها کنم. فعلاً باید تا چهار سال دیگر مجلس باشم؛ تجربه امروز من از مجلس قابل مقایسه با چهار سال پیش نیست. مجلس جدید هم متفاوت با دوره‌های گذشته است. این تجربه و ظرفیت؛ آن هم در این مجلس، نباید بهره‌برداری نشده، رها شود. امروز نیاز است که در مجلس بمانم...» "


بیشتر بخوانید: کدام شخصیت‌ها به میدان انتخابات می‌آیند؟


با یکی از روزنامه‌نگاران نزدیک به جریان محمدباقر قالیباف برای صحت‌سنجی و رفع ایرادات خبر تماس گرفتم؛ میانه سخن، درباره چرایی وایرال شدن خبر غیرواقعی «نامزدی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری» گفت: "به نظرم وایرال شدن این خبر فیک، به رغم اینکه منبع موثق ندارد و شخصیتی منتسب به دکتر -حتی به دروغ- آن را بیان نکرده، غیرطبیعی است. دست محافل خاص با ارتش سایبری و رسانه‌ای را می‌بینم. بر اساس هم خبر و هم تحلیل معتقدم پشت این وارونه‌سازی خبری، جریان‌های افراطی هستند که در انتخابات اخیر مجلس هم دست‌شان کامل رو شد و هم چهره‌شان افشا شد. آن‌ها در دروغگویی و اتهام‌زنی هیچ مرز اخلاقی را رد نکرده، نگذاشتند. سوپرانقلابیون پروژه «کاهش حداکثری آرای دکتر قالیباف در انتخابات هیات رییسه» را با روش‌های گوناگون در داخل و خارج مجلس دنبال می‌کنند؛ از رقیب‌سازی کاذب تا خبرسازی دروغین. آنان، چون می‌دانند دست‌شان به کرسی ریاست نمی‌رسد، به دنبال این هستند که قالیباف را تضعیف کنند تا در دوره جدید مجلس، مطلق‌العنان باشند. آنان می‌خواهند مجلس را حیاط خلوت سوپرانقلابیون کنند؛ همانطور که پیشتر کمیسیون فرهنگی را حیاط خلوت خود کرده بودند. آنان با وام گرفتن از خبرِ دروغِ کاندیداتوری دکتر، به برخی نمایندگان گفته‌اند: «قالیباف رفتنی است؛ به او، امید نبندید و سرمایه سیاسی و منافع شخصی خودتان را تباه نکنید. پس از رییس‌جمهور شدن او، مجلس در دستان ماست؛ پس با رای به او، به آینده و منافع‌تان در مجلس آسیب نزنید!» "

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
سیسمونی گیت ، آقازاده کانادایی گیت و..........نخواهند گذاشت او ردای ریاست جمهوری به تن کند
نظرات شما