تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی سوریه و مصر

سوریه و مصر در راستای افزایش همکاری های امنیتی و اطلاعاتی، اطلاعات مصری هایی که برای جنگیدن به سوریه رفته اند را مبادله می کنند.
رویداد۲۴-سوریه و مصر در راستای افزایش همکاری های امنیتی و اطلاعاتی، اطلاعات مصری هایی که برای جنگیدن به سوریه رفته اند را مبادله می کنند.

به گزارش شبکه المیادین، کاردار سفارت مصر در دمشق از مبادله اطلاعات مصری هایی خبر داد که پس از جنگیدن درکنار تروریست ها می خواهند به کشور خود بازگردند.
محمد ثروت سلیم افزود: اتباع مصر که قصد بازگشت از مناطق درگیری در سوریه را دارند، پیش از بازگشت از سوی دستگاه های امنیتی مصر و براساس اطلاعاتی که از سوریه دریافت شده به صورت کامل پیش از بازگشت بازجویی می شوند.
وی اضافه کرد: سفارت مصر در دمشق با مشکلات اجرایی و پشتیبانی بسیاری در ارتباط با خانواده خارج شده از مناطق درگیری روبروست بویژه اینکه بسیاری از این مصری ها با اتباع سوریه ازدواج کرده اند و مدارکی برای اثبات این ازدواج ندارند.
سمیر ادامه داد: سفارت مصر هر اقدامی را برای قانونی کردن وضعیت اتباع مصر و بازگرداندن آن ها پس از اقدامات قانونی انجام می دهد.
همکاری های امنیتی سوریه و مصر در چند ماه گذشته توسعه بسیاری داشته و سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در این مدت چندبار به قاهره سفر و دراین باره با مسئولان مصری رایزنی کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سوریه ، مصر ، امنیتی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان