تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه باز شدن دوباره انتخابات سال ۸۸ همزمان با ۹ دی

محاکمه مسببان وقایع ۸۸، فصل مشترک خواسته‌های مردم

مردم می خواهند با تشکیل دادگاه صالحه، یک بار و برای همیشه، این پرونده بسته شود. پس لطفا تمامی مسببان وقایع ناگوار سال 1388 را علنا محاکمه کنید و پایان دهنده کشمکش های فرسایشی سیاسی در کشور باشید.
رویداد۲۴- «افترا» در لغت به معنای دروغ بستن و تهمت زدن است و در اصطلاح، به معنی نسبت دادن دروغین عمل مجرمانه به شخص یا اشخاص معین-براساس موارد مذکور در قانون- است؛ به شرطی که محکمه، تشکیل نشده باشد و صحت عمل مجرمانه در نزد دادگاه صالحه، اثبات نشده باشد.

در هر موضوعی که اتفاق می‌‎افتد و در طی آن، برآورد عده‎ای از مردم، رخدادن جرم یا جنایتی است باید محکمه‌ای قانونی تشکیل شود و به موارد مرتبط با موضوع بر اساس قانون، رسیدگی شده و حکم صادر شود. لذا مادامی که حکم دادگاه صالحه، صادر نشده است هرگونه اقدامی بر علیه متهم یا متهمین، برخلاف قانون بوده و باید در پرونده‌ای مجزا مورد بررسی قرار گیرد. 

بیش از شش سال از وقایع ناگوار سال ۱۳۸۸ می‌گذرد و همچنان موضوعات مرتبط با آن وقایع و اتفاقات رخداده، موجب ایجاد کشمکش‌های فراوانی در کشورمان می‌شود. هر دو سوی ماجرا، ادله‌ای مبنی بر برائت خود و محکومیت طرف مقابل دارند و بدینوسیله در تریبون‌ها و محفل‌ها و مکتوبات خود، بر حقانیت خود تاکید می‌کنند. 

از بررسی مواضع طرفین درگیر در وقایع سال ۸۸، یک درخواست مشترک و یک تقاضای واحد یافت می‌شود که این تقاضا، درخواست مردم و احزاب و شخصیت‌ها هم هست. تقاضای مشترک همه مردم ایران، یک جمله است و آن جمله، چنین است: «لطفا مسببان وقایع سال۸۸ را محاکمه کنید.» 

اگر دادگاهی شایسته در موضوع اتفاقات سال ۸۸ و تمامی افراد و مقصرین دخیل در آن، شکل گیرد و حکمی صریح، متقن و عالمانه صادر شود آنگاه بسیاری از هوچی گری‌های فعلی رو به خاموشی می‌گراید و موجب می‌شود هرشخص و هر تریبون داری، از نزد خود، حکم قضایی صادر نکند و حق را به خود ندهد. 

مردم می‌خواهند دادگاهی تشکیل شود که تمام شاکیان و تمام مجرمان و تمام مسببان وقایع ناگوار سال ۸۸ در آن به صورت کامل و علنی، محاکمه شوند و مشخص شود میزان جرم هر شخص و مسئولی، چه میزان است.
 
طرفین اتفاقات سال ۸۸ هم خواستار برگزاری دادگاه صالحه شده‌اند و بار‌ها بر این موضوع، تاکید کرده‌اند. 

مردم می‌خواهند دادگاه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تشکیل شود و به اتهامات آنان رسیدگی شود و حکمی قطعی و صریح، برای اقداماتشان صادر شود. موسوی هم بار‌ها گفته است که مرا محاکمه کنید. 

مردم می‌خواهند دادگاه مهدی کروبی تشکیل شود و به اتهامات او رسیدگی شود و اگر اتهامات نسبت داده شده به او، اثبات شد سنگین‌ترین حکم قانونی برای وی صادر شود. خود او هم بار‌ها گفته است که مرا در هر دادگاهی که خواستید محاکمه کنید. 

حصر محصورین، اگر بدون محاکمه پایان پذیرد و رفع حصر، بدون تشکیل دادگاه اتفاق بیفتد باز هم میزان تقصیر یا قصور مسببان وقایع سال ۸۸ مشخص نمی‌شود. همچنین اگر بنا باشد که حصر تا زمان حیات محصورین، ادامه داشته باشد و دادگاهی تشکیل نشود نیز میزان جرم طرفین دخیل در وقایع سال ۸۸ مشخص نمی‌شود و مباحث کنونی، تا سالهای متمادی، جریان خواهد داشت. 

مردم می‌خواهند دادگاه محمود احمدی‌نژاد تشکیل شود تا میزان نقش او در وقایع سال ۸۸ مشخص شود، دادگاه استفاده کنندگان از منابع دولتی در ایام انتخابات برای تبلیغات احمدی‌نژاد تشکیل شود، دادگاه اعضای شورای نگهبان که در ایام منتهی به انتخابات، از احمدی‌نژاد حمایت کردند تشکیل شود، دادگاه عضو شورای نگهبان که در میتینگ تبلیغاتی احمدی‌نژاد سخنرانی کرد تشکیل شود، دادگاه برگزار کنندگان مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون تشکیل شود، دادگاه حمله کنندگان به حسینیه جماران در شب عاشورا تشکیل شود، دادگاه حمله کنندگان به عزاداران حسینی در روز عاشورا تشکیل شود، دادگاه حمله کنندگان به مردم بی‌گناه و دانشجویان، تشکیل شود، دادگاه افرادی که به عکس امام (ه) بی‌حرمتی کردند تشکیل شود، دادگاه رسیدگی به فجایع کهریزک تشکیل شود، دادگاه امامان جمعه‌ای که بر آتش کینه می‌دمیدند و مانع از آرام شدن جو ملتهب جامعه می‌شدند تشکیل شود، و در یک کلام اینکه، مردم می‌خواهند دادگاه تمامی افراد دخیل در وقایع سال ۱۳۸۸ تشکیل شود. 

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران هم در خطبه‌های نماز جمعه گفته است اگر روزی دادگاهی برگزار شود، اتهامات سنگینی برای سران فتنه قابل احصاء است. مردم از آقای صدیقی که عضو شورای عالی قضایی است می‌خواهند سبب خیر شود و مقدمات تشکیل دادگاه را فراهم نماید. 

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه هم گفته است که پرونده وقایع سال ۸۸ همچنان باز است، اما باید به ایشان عرض کرد که مردم می‌خواهند با تشکیل دادگاه صالحه، یک بار و برای همیشه، این پرونده بسته شود. پس لطفا تمامی مسببان وقایع ناگوار سال ۱۳۸۸ را علنا محاکمه کنید و پایان دهنده کشمکش‌های فرسایشی سیاسی در کشور باشید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
4
1
آگر منظورتون از مردم اون عده ی اوباش حامی موسوی و خاتمی و کروبی ملعون فتنه گر هست ، درسته!
مردم اونایین که 9 دی دماغ حامیان فتنه و خاتمی و موسوی و کروبی اشتشاش گر هتاک به امام حسین رو به خاک مالیدند هستن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
سلام استاد ادبیات فارسی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
اگر دادگاه تشکیل شده بود یه جوجه مثل تو به خودش اجازه نمیداد اراجیف ببافه و توهین کنه
برو آب نبات چوبیتو بخور بچه
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
من بیکار نیستم مثل شما این اراجیف رو دنبال کنم.. لذا تند مینویسم ناشناس جون برم به کارم برسم !
شنونده و خاننده اگر شعور داشته باشه که لازم نیست به ادبیات من گیر بده، خب چیزی هست ک هم شخصه از تند نوشتنه و من عمدا هم اصلاح نمیکنم ..!

و جناب اقایی که گفتی اگر دادگاه تشکیل شده بود..

مردم باید بدونن که میدونن در ضمن دادگاه هم به موقش..! انشالله اعدام سران فتنه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
2
با سلام . مردم ؟ شما دارید از جانب کدوم مردم حرف میزنید چرا حرف تو دهن مردم میذارید . من که خودم از همین مردمم و اطرافیانم چنین خواسته ای نداریم و دوست داریم موسوی و کروبی آزاد بشن و بعضی ها هم بیان تو تلویزیون از مردم عذر خواهی کنن . کدوم مردم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
2
عیبی نداره، محاکمه بشن، البته همه کسانی که در ماجرای‌های سال 88 دست داشتند، به ترتیب:
1- تعدادی از اعضاء شورای نگهبان بخاطر طرفداری آشکار از ...!
2- رئیس جمهور وقت و اطرافیانش بخاطر سوءاستفاده از بیت المال در رقابت‌ها و حرف‌های بی‌ربط و ...!
3- مسئولین وقت صدا و سیما بخاطر همراهی با بخشی از فتنه‌گران و پخش زنده تهمت‌هایی که ربطی به انتخابات نداشت و بی‌عدالتی در تخصیص وقت‌ها!
4- ستاد انتخابات وزارت کشور!
5- اونایی که با ماشین از روی مردم رد شدند و بعد هم اعتراف کردند که این اتفاق افتاده!
6- اراذل و اوباشی که از وضعیت سوء استفاده کردند و به اموال عمومی خسارت وارد کردند!
7- اون تعداد قلیلی که احیاناً به مقدسات مذهبی توهین کردند، عقبه شون هم باید مشخص بشه!
8- آقایان کروبی و موسوی البته نه به اون دلیلی که تمامیت‌خواهان فکر می‌کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
این ها رو هم اضافه کنید:
9- اونایی که در همون روز اول به بهانه‌هایی جون 6، 7 نفر رو گرفتند و عقبه سازمانیشون رو!
10- اونایی که مسلح بودند و باعث کشته تعدادی از مردم چه معمولی و چه بسیجی شدند!
11- اونایی که برای تحریک مردمی که اصولاً در ماجراها دخیل نبودند ولی احساسات مذهبی عمیقی داشتند، مسائلی مثل توهین به اعتقادات و مقدسات را طرح‌ریزی و علم کردند!
12 ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
کی یادش به 88هست خدایی سران حالا امل الفتنه هستن مردم گشنگی چشماشون سیاهی میره کی میگه که محاکمه کنید همه میگن از این نقش بازی کردن دست بردارید واونارا هم ازاد کنید وبروید دخیل ببندید بلکه ادم بشید تویی که متن بالا رانوشتی اونی که فکر میکنی ماهستیم خودتی.اگه امام زمان حریفتون بشه وگه نه هیچکی حریف شما نمیشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان