تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۵

بازتاب شوک ایران از پدیده «گور خوابی» در رسانه‌های جهان

طی هفته گذشته روزنامه شهروند گوشه‌ای از بلایی که فقر این روزها بر سر هم‌وطنانمان آورده را به تصویر کشید؛ روایتی دردناک از خانواده‌هایی از همین آب‌وخاک که سهمشان از دنیا خانه‌ای است به‌اندازه یک گور؛ گوری واقعی در وسط گورستان در کنار از یاد رفتگان.
رویداد۲۴- طی هفته گذشته روزنامه شهروند گوشه‌ای از بلایی که فقر این روزها بر سر هم‌وطنانمان آورده را به تصویر کشید؛ روایتی دردناک از خانواده‌هایی از همین آب‌وخاک که سهمشان از دنیا خانه‌ای است به‌اندازه یک گور؛ گوری واقعی در وسط گورستان در کنار از یاد رفتگان.

به گزارش رویداد۲۴، این خبر آن‌قدر تکان‌دهنده بود که از جامعه هنری تا مقامات کشوری را به واکنش واداشت؛ آن‌قدر بهت‌آور که از نگاه تیزبین رسانه‌های خارجی نیز دور نماند.

آسوشیتدپرس در پوشش خبری این مسئله از تیتر «تصاویر بی‌خانمان‌های خوابیده در گورهای خالی ایران را شوکه کرد» می‌نویسد: تصاویر افراد بی‌خانمانی که در گورهای خالی خارج از پایتخت ایران زندگی می‌کنند، حتی رئیس‌جمهوری این کشور را هم شوکه کرد و به کشمکش مداوم اقتصادی اشاره داشت که دامن ایران را گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده: حتی در ایران که نرخ بیکاری بالا است و ارزش ارز آن در مقابل دلار به‌شدت کاهش یافته، این تصاویر ویران‌کننده است. اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده اسکار که با دیدن این تصاویر ناراحت شده بود طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری این کشور توصیه کرد که مقامات کشور به میان مردم بروند و از حال‌وروز زندگی مردم باخبر شوند.

آسوشیتدپرس نوشت: روحانی نیز در سخنرانی روز چهارشنبه خود با اشاره به این مسئله گفت که دولتی نمی‌تواند بپذیرد که افراد بی‌خانمان در چنین شرایطی زندگی کنند. او در حالی در این مورد اظهارنظر کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که در ماه می برگزار خواهد شد، قرار دارد و انتظار می‌رود او به دنبال جمع‌آوری آرا برای دور دوم ریاست جمهوری‌اش باشد.

بازتاب شوک ایران از پدیده «گور خوابی» در رسانه‌های جهان

دیلی میل طی گزارشی نوشت: افراد بی‌خانمان در ایران باعث ناراحتی مردم شدند درحالی‌که می‌گویند در جامعه از آن‌ها دوری شده و به ‌سویشان سنگ و همین امر آن‌ها را مجبور به زندگی در گورهای خالی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده: تصاویر شوکه کننده از مردم بی‌خانمان در ایران که در گورهای خالی با دمای منجمدکننده روزگار می‌گذرانند، ناراحتی مردم و انتقاد رئیس‌جمهور این کشور را به دنبال داشت. 

رویترز نیز با تیتر «تصاویر ساکنان بی‌خانمان گورها ایرانیان را شوکه کرد» به پوشش این خبر پرداخته و نوشت: تصاویر ده‌ها ایرانی بی‌خانمان که بسیاری از آن‌ها مصرف‌کننده مواد مخدر بودند، و در گورهای خالی خارج از تهران در دمای منجمدکننده پناه گرفته بودند، ناراحتی و انتقادات را به دنبال داشت.

این تصاویر نخست در روزنامه شهروند منتشر شد و بعدازآن به‌صورت آنلاین به‌طور گسترده دست‌به‌دست شده و انتقادات از مقامات در رسیدگی به فقر و اعتیاد را در پی داشت.

بحث سراسری در رسانه‌های ایران و به‌صورت آنلاین میان مردم، مقامات و نهادها شکل گرفته که پیشنهادات مختلف از عقیم‌سازی معتادان تا توزیع غذای گرم و برنامه‌های توان‌بخشی را ارائه کرده‌اند.  
برچسب ها: رویداد24 ، رسانه ، شوک ، ایران ، فقر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان