تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

واکنش حافظی به سلامتی آرش صادقی

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرداری تهران گفت: من در جایگاه یک پزشک هرچند هم مصونیت سیاسی نداشته باشم اما، موظفم نسبت به سلامت این فرد حساس باشم.
رویداد۲۴-رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرداری تهران گفت: من در جایگاه یک پزشک هرچند هم مصونیت سیاسی نداشته باشم اما، موظفم نسبت به سلامت این فرد حساس باشم.

رحمه اله حافظی رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز در محل شورای شهر تهران میزبان خبرنگاران بود. بخش مهمی از سوالات خبرنگاران در این نشست متاثر از تحرکات سیاسی و اجتماعی حافظی طی ماه‌ها و سال‌های اخیر بود.
خصوصا اینکه برخی مواضع او باعث شد، اصولگرایان شورای شهر تهران نسبت به او زاویه بگیرند و مواضع اش به اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران نزدیک شود. مصداق این اتفاق بیش از پیش در ماجرای املاک نجومی شهرداری تهران نمود داشت. جایی که اصولگرایان شورای شهر تهران در ابتدای مطرح شدن این اتفاق، دفاع تمام قدی از شهرداری تهران و شخص شهردار تهران کردند اما حافظی مانند برخی اعضای اصلاحطلب شورای شهر تهران در خط مقدم پیگیری این موضوع قرار گرفت.

تا جایی که در شبکه های اجتماعی نیز، مورد وثوق کاربران قرار گرفت و آخرین توییت او درباره وضعیت آرش صادقی مورد توجه بخش زیادی از کاربران توئیتر قرار گرفت. او در نشست خبری امروز خود در این باره گفت: برخی دوستان عنوان می‌کنند چه چرا من درباره آرش صادقی توئیت کرده ام. اگر من به تنهایی عضو شورای شهر تهران بودم، اگر فقط یک روحانی بودم، یا هنرمند و یا ورزشکار، ورود ام به این حوزه سوال برانگیز بود. من در جایگاه یک پزشک هرچند هم مصونیت سیاسی نداشته باشم اما، موظفم نسبت به سلامت این فرد حساس باشم.
او درباره مذاکرات اش با مسئولان قوه قضاییه درباره وضعیت آرش صادقی گفت: اگر اولویت برای من سلامت مردم یا تایید صلاحیت در انتخابات های آتی باشد، به طور قطع سلامت مردم را ترجیح می‌دهم. با این حال مسئولان قوه قضاییه عنوان می گنند اگر او دست از اعتصاب غذایی بزند، مذاکره خواهیم کرد.


رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، تاکید می‌کند،اگر نتانیاهو هم به عنوان منفورترین آدم برای ما حضور داشته باشد و ایست قلبی به او دست دهد، من پزشکم و باید کمکش کنم.

او می‌گوید: ظاهرا محکومیت آرش صادقی ۱۵ سال است، من کاری به محکومیت او ندارم اما برای سلامتی‌اش تلاش می‌کنم و چند بار سعی کرده ام با دادستان گفت و گو کنم و تلاش ام صرفا به واسطه سلامت آرش صادقی است.


حافظی یک اصولگراست
به گزارش خبرآنلاین، دیگر بحثی که در نشست خبری رحمه اله حافظی مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت، موضع سیاسی حافظی است. موضعی که به طور قطع در انتخابات سال آینده شورای شهر تهران برای آینده سیاسی او تعیین کننده خواهد بود. او در این باره عنوان کرد: من یک اصولگرا هستم اما معیار اصولگرا بودن را اصولگرایان تندرو تعیین نمی‌کنند. من اعتقاد دارم که تندروی های جناح های سیسی باعث می‌شود مردم آسیب ببیند و به طور کلی اصولگرایی هستم که سه خط قرمز دارد: اصل نظام، مقام معظم رهبری و منافع مردم.


او با اشاره به اینکه در مباحث سیاسی خطا اینجاست که برخی عملکرد برخی از مدیران را به آبروی نظام گره می‌زنند، گفت: به نظر من اقتدار نظام بسیار فراتر از آن است که با بحث‌های این‌چنینی مخدوش شود ، اگر کسانی با عینک سیاسی به مسایل نگاه می‌کنند مشکل از آنهاست و اگر مدیریی در جایگاهی که قرار گرفته است خطایی کرده، چرا باید نظام زیر سوال برود؟


حافظی با تاکید بر اینکه مقابله با فساد یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است ، می گوید: طی سال‌های اخیر جلستانی داشتیم درباره مساله فساد در مدیریت شهری، اما به نتیجه نمی‌رسیم، از اردیبهشت ماه به نهادی های نظارتی نامه دادیم و جلسات متعدد داشتم و خیلی از مصادیق فساد را منتقل کردیم و حتی پیشنهاداتی دادیم که قوانین را برای بستن راه‌های تخلف اصلاح کنند.
او می افزاید: درباره واگذاری شهروند و شهر آفتاب بارها مطرح کردیم که این موضع تخلف است و انحراف است و بررسی کنید این موضوع را. اما اول این موضوع را تصویب کردند و بعد بانک مرکزی مخالفت کرد.


او درباره بحث‌های مطرح شده درباره لیست ۲۱ نفره برای انتخابات شورای شهر دوره پنجم گفت: در این باره من من خبری ندارم، ولی من مستقل هستم و هرکسی بخواهد میتواند اسم‌ من را در لیست بگذارد به شرطی که در زمان رای دادن، من استقلال خودم را داشته باشم.

نظرات شما
پیشخوان