تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
امام جمعه مراغه:

انقلاب و وحدت آحاد ملت دغدغه آیت الله هاشمی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه اسلام، انقلاب و وحدت آحاد ملت دغدغه آیت الله هاشمی بود، گفت: این شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی همواره در کنار رهبری و برای صیانت از آرمان‌های امام راحل و ولایت فقیه تلاش کرد.
رویداد۲۴-آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراغه افزود: یار دیرین امام و رهبری در تمامی سال‌ها، آحاد مردم را به حفظ و ایجاد وحدت بین صفوف ملت سفارش می‌کرد و در این راه نیز تلاش‌های بسیاری انجام داد. 

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی اصل نظام اسلامی و رهبری را خط قرمز خود دانسته و در آخرین سخنان خود نیز بر محبت خود نسبت به رهبر انقلاب تاکید و آن را ابراز کرد. 

آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: این شخصیت بزرگ انقلابی در طول سال‌های قبل و پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در راستای اعتلای نظام مقدس اسلامی، مجاهدت‌های بسیاری کرد و برخی خدمات ایشان در این زمینه ناگفته مانده است. 

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت الله هاشمی در طول سالیان متمادی گفت: وی بخش بسیار بزرگی از اموال و دارایی‌های خود را که موروثی نیز بود در راه اسلام، رضایت الهی، انقلاب و مردم انفاق کرد. 

خطیب جمعه مراغه افزود: آیت الله هاشمی در سال‌های عمر پربرکت خود به عنوان مومنی مجاهد و انقلابی در راه اسلام و انقلاب بار‌ها تا مرز شهادت رفت و متحمل رنج‌های بسیاری شد. 
آیت الله پورمحمدی با اشاره به مراسم تشییع پیکر یار دیرین امام و رهبری ادامه داد: حضور پرشور و گسترده مردم از جناح‌ها و جریان‌های مختلف حاکی از جایگاه بزرگ این شخصیت بزرگ انقلابی و وحدت بین آحاد ملت بزرگ ایران بود. 

وی اضافه کرد: وجود وحدت و همبستگی بین آحاد مردم و پرهیز از تفرقه و چندگانگی در صفوف ملت به عنوان سفارش مهم آیت الله هاشمی و تاکید رهبر انقلاب مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد. 
وی با اشاره به سالروز حکم امام راحل در خصوص انتخاب آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در سال ۵۸ به عنوان امام جمعه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب از آن سال تاکنون بر حفظ این حکم و جایگاه امامت جمعه مردم تهران تاکید کرده و آن را افتخاری بزرگ برای خود عنوان می‌کنند. 
شهرستان مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: هاشمی رفسنجانی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان