تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۴

پدیده «فقر یادگیری» بعد از دوران کرونا شدت بیشتری گرفته!

معاون آموزش ابتدایی گفت: پس از دوران کرونا شاهد تشدید پدیده فقر یادگیری بوده‌ایم که این مسئله در مناطق محروم نمود بیشتری دارد. ما نیازمند بازنگری در شیوه‌های آموزشی و توجه ویژه به سال‌های اولیه تحصیل هستیم.

پدیده «فقر یادگیری» بعد از دوران کرونا شدت بیشتری گرفته!

رویداد۲۴| معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش چالش‌ها و راهکار‌های تحقق عدالت آموزشی را تشریح کرد.

رضوان حکیم زاده در نشست تخصصی عدالت آموزشی که با حضور اساتید و دانشجویان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه عدالت آموزشی به معنای ارائه فرصت‌های یادگیری باکیفیت و متناسب برای تمامی دانش‌آموزان است تأکید کرد: اگرچه در سال‌های اخیر به لحاظ پوشش تحصیلی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم، اما چالش اصلی ما در کیفیت آموزش و یادگیری است. بسیاری از دانش‌آموزان با وجود حضور در مدارس، از کسب مهارت‌های پایه محروم می‌مانند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تأثیرات منفی همه‌گیری کرونا بر نظام آموزشی، خاطرنشان کرد: پس از دوران کرونا شاهد تشدید پدیده فقر یادگیری بوده‌ایم که این مسئله در مناطق محروم نمود بیشتری دارد. ما نیازمند بازنگری در شیوه‌های آموزشی و توجه ویژه به سال‌های اولیه تحصیل هستیم.


بیشتر بخوانید: بی‌سوادی ۷۰ درصد از دانش‌آموزان ایرانی!


وی توسعه آموزش پیش‌دبستانی را یکی از راهکار‌های کلیدی برای کاهش نابرابری‌های آموزشی دانست و گفت: تجربه نشان داده است سرمایه‌گذاری در دوره پیش‌دبستانی، به ویژه در مناطق محروم، می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش شکاف آموزشی داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست، معاون آموزش ابتدایی بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در آموزش اشاره کرد و افزود: استفاده هوشمندانه از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی می‌تواند به ما در ارائه آموزش شخصی‌سازی‌شده و عادلانه کمک کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در تحول نظام آموزشی، از دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی خواست تا با همکاری دستگاه تعلیم و تربیت، در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی عادلانه مشارکت فعال داشته باشند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فضای آموزشی
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظرات شما