تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

پاسخ مثبت ایران به پیام شورای همکاری خلیج فارس؟

درحالیکه اعلام شده بود، معاون وزیر خارجه کویت حامل پیامی از سوی شورای همکاری خلیج فارس برای ایران است، این مقام ارشد کویتی از «آمادگی ایران برای تقویت همکاری» خبر داد.
رویداد۲۴-درحالیکه اعلام شده بود، معاون وزیر خارجه کویت حامل پیامی از سوی شورای همکاری خلیج فارس برای ایران است، این مقام ارشد کویتی از «آمادگی ایران برای تقویت همکاری» خبر داد.

مقامات کویتی اعلام کردند که پس از سفر به تهران و تسلیم پیام امیر این کشور، پاسخ مثبتی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده اند و این را نشانه خوب و مثبتی برای ایجاد وفاق منطقه ای تلقی کردند.

خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت گفت: با توجه به اعلام آمادگی طرف ایرانی، شاهد گام هایی در جهت رفع تنش در روابط شورای همکاری و ایران خواهیم بود تا وحدت و وفاق تقویت شود.

جارالله گفت: مقامات ایرانی پس از دریافت پیام امیر کویت، آمادگی خود را برای تعامل اعلام کردند و بنیاد طرح پیشنهادی امیر کویت رایزنی های مشترک بر اساس معیارهای بین المللی بوده است.

معاون وزیر امور خارجه کویت گفت: دستیابی به یک راه حل مشترک برای انجام گفت و گوهای بیشتر در آینده و گسترش روابط یک امر مهم و مد نظر است، البته طرفین هنوز به توافقی بر سر زمان آغاز گفت و گوهای مشترک دست نیافته اند .

وی افزود: هنوز سخن گفتن درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران با کشورهای عربستان و بحرین و بازگشت سفرای شورای همکاری زود است و در پیام امیر کویت چارچوب کلی روابط مشترک و از سرگیری ایران بررسی شد .

*انتخاب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان