تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

صدیقی: خرید هواپیما پُز دادن ندارد

صدیقی گفت: موشک های ما باید روز به روز پیشرفت کنند تا دشمنی که به واسطه صدور انقلاب به دیگر کشورها دیوانه شده است، جرأت حمله نظامی نداشته باشد.
رویداد۲۴صدیقی گفت: موشک های ما باید روز به روز پیشرفت کنند تا دشمنی که به واسطه صدور انقلاب به دیگر کشورها دیوانه شده است، جرأت حمله نظامی نداشته باشد.

کاظم صدیقی در سخنرانی شامگاه سه شنبه که در مسجد امام حسین(ع) واقع در محله خوراسگان اصفهان برگزار شد، گفت: عزت ولی فقیه با اِعمال ولایت تکوینی حضرت ولی عصر(عج) در دلِ مردم تثبیت شده است.

صدیقی با بیان مقدمه ای اذعان کرد: عالم وجود از دو عالم مُلک و ملکوت تشکیل شده است که عالم مُلک شامل همین دنیای مادی و ظاهری است و عالم ملکوت، باطن عالم مادی را شامل می شود که درک و مشاهده آن تنها برای افرادی که از چشم ملکوتی برخوردار هستند امکان پذیر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت الله بهجت و آیت الله بهاء الدینی چشم ملکوتی داشتند، خاطرنشان کرد: هر کدام از اولیای الهی ذکر خاصی دارند که در خلوت به آن مشغول می شوند، اذکار خاص آیت الله بهجت، یا الله و یا هادی بود، آیت الله بهجت وقتی در جمعهای عمومی قرار می گرفتند، معمولاً سرشان رو به پائین بود ولی اگر سرشان بالا می آمد یک مرتبه ذکر یا ستّار بر زبانشان جاری می شد، چرا که بُعد ملکوتی انسانها را می دیدند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: اگر عالِم دینی از روی اخلاص برای دیگران سخنرانی کند، ملکوت سخنانش نور است ولی کسی به جز خواص و اولیای الهی نمی توانند این باطن را درک کنند.

عوامل اصلی باز شدن چشم ملکوتی مردم

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که سه چیز را عامل اصلی باز شدن چشم انسانها به عالم ملکوت معرفی می کنند، ابراز کرد: نخستین چیزی که پیامبر(ص) می فرمایند، عالم ملکوت را نمایان می کند، صفیر قلم عالِم است، قلم عالِم مثل تیرهایی که یک رزمنده در میدان جنگ به طرف دشمن پرتاب می کند، تأثیر گذار است.

صدیقی با بیان اینکه قلم عالِم حیات دارد و نور می بخشد، اظهار کرد: امام راحل با نوشتن یک بیانیه ترس را از وجود مردم ریشه کن می کردند، با نوشتن یک بیانیه دنیای استکبار را به هم می ریختند، در شرایطی که سازمانهای دولتی همچون ساواک نفس مردم را گرفته بود، به واسطه ملتی که سابقه انقلابی گری نداشت، حکومت نظامی را در هم می شکستند.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: امام عصر(عج) افزون بر داشتن ولایت تشریعی بر موجودات عالم هستی، ولایت تکوینی نیز دارند، ولایت تکوینی به معنای تصرف در تکوین موجودات است، اُلفتی که میان امام خمینی(ره) و مردم وجود داشت حاصل ارتباط مستحکم امام راحل با امام عصر(عج) و تصرف تکوینی امام عصر(عج) در دلِ مردم بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه اگر فقیه ذره ای در وجودش خرده شیشه وجود داشته باشد، نمی تواند با امام عصرش مرتبط شود، اذعان کرد: در حال حاضر اُلفتی که میان مردم و رهبر معظم انقلاب وجود دارد نیز محصول ارتباط مستحکم ولی فقیه با حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با گوشزد کردن نعمت بزرگ ولایت فقیه در کشور، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸، فتنه براندازی بود، کارشناسهای روسی می گویند همه فعالیتهایی که در انقلابهای رنگی گذشته برای براندازی حکومت در کشورهای دیگر انجام گرفته بود، در فتنه ۸۸ از جانب دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شد ولی ناموفق ماند، چرا که جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه داشت و بقیه کشورها چنین سکان داری نداشتند.

صدیقی با توجه به روایت مذکور از پیامبر(ص)، وجود ملتی بیدار را دومین عامل باز شدن چشم مردم از عالم مُلک به ملکوت دانست و گفت: بالاترین شخصیت عالم وجود بعد از پیامبر(ص)، وجود مبارک امیرمؤمنان(ع) است، ولی دلیل اینکه ایشان با وجود این عظمت نتوانستند ولایت تشریعی خود را اِعمال کنند، تشکیل شورای ثقیفه سکولار و به دنبال آن تعیین خلیفه از سوی مردم بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: فقدان ملتی بیدار در آن زمان امام علی(ع) را خانه نشین کرد، امیرمؤمنان(ع) رزمنده هایی همچون رزمنده های دفاع مقدس را در رکابشان نداشتند وگرنه هرگز حقشان پایمال نمی شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: سومین عاملی که پیامبر(ص) آنرا از عوامل اصلی باز شدن چشم مردم از عالم ناسوت به عالم ملکوت می دانند، فضای ایمانی داخل منازل است، فضایی که محور آن مادر خانواده است.

پدافند موشکی کشور روز به روز باید تقویت شود

وی لوازم پایداری انقلاب اسلامی را بیان کرد: برای پایداری انقلاب باید پایگاه هایی در کشور فعال باشند، پایگاه فرهنگی کشور باید به واسطه علما و روحانیان اداره شود تا مردم و به ویژه جوانان از خطر هجمه های فرهنگی دشمن به واسطه شبکه های مجازی و ماهواره ها در امان بمانند.

صدیقی اذعان کرد: دومین پایگاهی که باید روز به روز تقویت شود، پایگاه نظامی است، موشکهای ما باید روز به روز پیشرفت کنند تا دشمنی که به واسطه صدور انقلاب به دیگر کشورها دیوانه شده است، جرأت حمله نظامی نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از عملکرد مسؤولان در مسائل اقتصادی، اظهار کرد: باید در اقتصاد به استقلال برسیم و لازمه آن اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است، خرید یک هواپیما پُز دادن ندارد، آیا برجام تنها همین یک هواپیما بود؟ شعارهایی که مسؤولان دولتی برای رفع رکود و اقتصاد مردم می دادند، عملی نشده است.

منبع: خبرگزاری رسا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان