تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
در گفتگو با رویداد۲۴مطرح شد

دفاع تمام قد الهه حصاری از «سوفی و دیوانه»/ جذابیت این فیلم به سلایق مخاطبین باز می‌گردد

الهه حصاری با بیان اینکه بدون شک کارگردان و عوامل کار از نتیجه ی حاصله راضی هستند، گفت: از اینکه نقش زیبا را در فیلم سوفی و دیوانه بازی کرده ام بسیار خوشحالم و خداراشکر راضی هستم که توانستم کاری را که از من خواسته شده بود، جلوی دوربین اجرا نمایم.
رویداد۲۴-الهه حصاری با بیان اینکه بدون شک کارگردان و عوامل کار از نتیجه ی حاصله راضی هستند، گفت: از اینکه نقش زیبا را در فیلم سوفی و دیوانه بازی کرده ام بسیار خوشحالم و خداراشکر راضی هستم که توانستم کاری را که از من خواسته شده بود، جلوی دوربین اجرا نمایم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با رویداد۲۴ ابراز داشت: مطمئنا این فیلم را دوست دارم و از قبل نیز، فیلمنامه ی آن را مطالعه کرده بودم تا در نهایت به خواسته ی آقای کرم پور نقش زیبا را پذیرفتم؛ در من این احساس وجود داشت که می توانم تجربه ی جدیدی را با کارگردانی که در سینمای ایران صاحب سبک می باشد و کارنامه ی بسیار درخشانی را از خود به جای گذاشته است تجربه کنم.

او با اشاره بر نمرات بسیار پایین منتقدین و خبرنگاران به این فیلم، افزود: توانستم در سوفی و دیوانه هرچند کوتاه حضور داشته باشم و یک تجربه ی جدید را در نقشی متفاوت برای خود رقم بزنم و این برای من جای خوشحالی دارد؛ اما از باب منتقدین و خبرنگاران باید بگویم که نمی توان سلایق متفاوت را نادیده گرفت و اینکه سوفی و دیوانه در دقایق ابتدایی خود یک غافلگیری برای مخاطب دارد که یک قصه و داستانی را روایت می کند. اینکه تصادف و زد و خوردی در این قصه رخ نمی دهد و این فیلمنامه به این شکل نوشته شده است.

بازیگر نقش زیبا ادامه داد: این امر در تمام دنیا رخ می دهد و انواع و اقسام فیلم ها در ژانرهای متفاوت ساخته می شود، در این میان ممکن است یک فیلم می تواند جابیت بسیار بالایی برای مخاطب داشته باشد و یک فیلم دیگر هیچ جذابیتی را برای او ایجاد نکند اما به هیچ وجه نمی توان گفت که این فیلم کم ارزش است و نمره ندارد.

حصاری با تاکید بر اینکه سبکی که آقای کرم پور اجرا کرده اند، سخت ترین کارگردانی بوده است که ایشان انجام داده اند؛ خاطرنشان کرد: یک کارگردان برای گرفتن یک سکانس چند دقیقه ای در خیابان نزدیک به دو روز کارش طولش می کشد و حال شما نگاه کنید که تمام این فیلم در خیابان های شلوغ تهران می گذرد و تلاش بسیاری کرده اند تا تهران را به این زیبایی درون قاب ها نشان بدهند. قاب های بسیار تمیزی از تهران گرفته شده است که بدون شک اگر کسی آن هارا ببیند، باور نمی کند که تهران تا این اندازه می تواند تمیز، زیبا، شیرین و جذاب باشد و این امر دلیلش آن است که ما همیشه فیلم هایمان تهران را یک شهر غیرقابل قبول را به مردم نشان داده اند.

او ادامه داد: در سوفی و دیوانه پلان ها و قاب های خاصی از شهر گرفته شده است که از نگاه من نمی توان به راحتی از آن گذشت و مجددا نیز تاکید می کنم که جذابیت این فیلم به سلایق مخاطبین باز می گردد و ممکن است که در مقابل عده ای از افراد که این فیلم را غیرقابل دانسته اند، عده ای آن را یک فیلم جذاب بدانند همانطور که در زمان اکران آن در سینمای مردمی نیز کسی سالن را ترک نکرد و مخاطب تا پایان فیلم تماشاگر قصه بود و اتفاق عجیب و غریبی نیز رخ نداد.

این هنرمند گفت: بارها و بارها برای فیلمبرداری از سکانس های این فیلم تمرین شده است و سخت ترین پلان ها، قاب ها و کارگردانی آقای کرم پور را به گفته ی خودشان رقم زده است؛ از نگاه من این فیلم باید با حال خوب و صبر و حوصله تماشا شود اما فیلمی نیست که حوصله ی مخاطبش را سر ببرد. اگر کسی مخاطب فیلم های مختلف باشد و بخواهد تا یک فیلم را تا پایان تماشا کند، بنظرمن می تواند سوفی و دیوانه را انتخاب کند.

او با تاکید براینکه این فیلم دیالوگ های جذاب ها و ماندگاری را به تصویر کشیده است؛ بیان کرد: اگر با دقت به این دیالوگ ها و گفتگوها گوش داده شود، بسیار بر بیننده و مخاطب می تواند تاثیر گذار باشد.

حصاری در پاسخ به این سوال که عده ای براین باورند که منتقدان جشنواره فجر تاثیر بسیار مهمی بر گیشه ی فیلم در زمان اکران دارند؛ شما چگونه فکر می کنید؛ اظهار داشت: فیلم هایی که در جشنواره فجر از نظر مردم بعنوان فیلم برتر شناخته می شود با استفبال عمومی خوب و قابل قبولی در زمان اکران مواجه می شوند و این امر یک اتفاق عادی است که فکر میکنم به راحتی می توان به آن پی برد؛ اما بدون شک تهیه کننده ی کار نیز برنامه هایی برای گیشه دارد و قطعا برای آن فکرهایی دارند تا اتفاقات خوبی را برای این فیلم رقم بزنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان تاکید کرد: امیدوارم در سالهای آینده به دلیل علاقه ی بسیارم به جشنواره فجر، بتوانم وقت بیشتری برای نقش آفرینی بیشتر در فیلم های این جشنواره داشته باشم. افتخار کارکردن با آقای کرم پور و حضور در جشنواره سی و پنجم نیز افتخار بزرگی بود که از آن خوشحالم و این اتفاق برای بنده جای شکرگزاری دارد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان