تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

برنامه سازمان پدافند غیرعامل برای مبارزه با تهدیدات بیولوژیکی

رییس سازمان پدافند غیرعامل از ایجاد شبکه یکپارچه تشخیص و رویارویی سریع با تهدیدات زیستی و بیولوژیکی با بهره‌مندی از ظرفیت آزمایشگاه‌هایی نظیر آزمایشگاه پزشکی قانونی خبر داد.
رویداد۲۴- رییس سازمان پدافند غیرعامل از ایجاد شبکه یکپارچه تشخیص و رویارویی سریع با تهدیدات زیستی و بیولوژیکی با بهره‌مندی از ظرفیت آزمایشگاه‌هایی نظیر آزمایشگاه پزشکی قانونی خبر داد.

سردار غلامرضا جلالی اظهار داشت: در موضوع زیستی 3 سطح از امنیت و تهدید وجود دارد که شامل سطوح ایمنی، امنیت و دفاع می‌شود که در کل دنیا شکل گرفته و سازمان یافته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیر عامل موضوع دفاع زیستی یا دفاع بیولوژیکی را دنبال می‌کند، گفت: در این راستا تشخیص و ردیابی تهدید اولین گام و نکته اساسی آن بوده و تلاشمان این است که در این مسیر زیر ساخت‌های تشخیصی موجود در کشور مثل آزمایشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و حتی شبکه مانیتورینگ بهداشتی کشور در حوزه انسان و دام را بتوانیم باهم سازماندهی کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران همچنین با بیان اینکه درصدد تشکیل شبکه یک پارچه و منسجمی برای تشخیص تهدیدات زیستی و بیولوژیکی هستیم، افزود: باید در این راه هماهنگی‌ها به گونه‌ای انجام گیرد که دیگر فضای گپ و خلعی در آن باقی نماند که خوشبختانه در آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی نیز ابزار و امکانات مناسبی وجود دارد.

سردار جلالی گفت: هدف از تشکیل شبکه یک پارچه تهدیدات زیستی، خود کفایی در بررسی ، شناسایی و رویارویی به موقع در مقابل چنین تهدیواتی است که در آن دیگر نیازی به ارجاع نمونه ها برای سایر آزمایشگاه های بین المللی نیست، اقدام بسیار مهمی که راه جدیدی را پیش روی شناسایی و مقابله با هرنوع تهدید زیستی و بیولوژیکی اعم از بیماری های مشترک انسان و دام و یا برخی از محصولات غذایی، قرار می دهد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان