تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

وزیر نیرو پاسخ نمایندگان را هم نمی دهد چه برسد توضیح در مورد وضعیت اهواز

رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس از عدم پاسخگویی وزیر نیرو در ارتباط با قطعی مکرر برق و آب در خوزستان و استان های دیگر گلایه کرد.
رویداد۲۴-رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس از عدم پاسخگویی وزیر نیرو در ارتباط با قطعی مکرر برق و آب در خوزستان و استان های دیگر گلایه کرد.

محمد دامادی، رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با شهرایران از عدم پاسخگویی وزیر نیرو در ارتباط با قطعی مکرر برق و آب در خوزستان و استان های دیگر گلایه کرد.

وی گفت: متاسفانه روز گذشته در اهواز هم آب و هم برق قطع بود و مردم شرایط سختی داشتند اما در این میان هیچکدام از مسئولان دولتی توضیح قانع کننده نمی دهند.

نماینده مردم مازندران تاکید کرد: امروز استاندار خوزستان گفته که شرایط یه حالت عادی بازگشته و البته قطعی برق و آب نیز طبیعی بوده است، من سوالی که از مسئولان دارم این است که چرا با یک گرد و غبار هم آب قطع می شود و هم برق؟

دامادی یادآور شد: مدتی قبل ما در مازندران نیز همین مشکل را داشتیم و وقتی دما به منفی 3 درجه رسید، آب و برق قطع شد، آیا این اتفاق طبیعی است؟ در کجای دنیا با دمای منفی 3 درجه آب و برق قطع می شود؟ متاسفانه همان زمان هم با وزیر نیرو تماس گرفتیم که موفق به صحبت با وی نشدیم.

وی تاکید کرد: از طریق معاون پارلمانی هم پیغام فرستادیم که تاثیری نداشت. برای ما جالب است که وزیر جواب نمایندگان را نمی دهد، نمایندگانی که با رای مردم انتخاب شده اند و نسبت به آنها مسئول هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: متاسفانه در کنار وزیر نیرو، رئیس توانیر نیز پاسخگو نیست و ما نمی توانیم از او در رابطه با اتفاقات افتاده سوال کنیم. اصولا زمانی هم که بحث سوال و تذکر از وزرا مطرح می شود، با لابی های صورت گرفته و این توجیه که آخر دولت است و بگذریم مانع می شوند، آخر از چه بگذریم؟

وی تاکید کرد: مردم خوستان مشکلات زیادی دارند و دوستان می گویند بگذریم. مردم خوزستان چه گناهی دارند؟ چرا ریزگردها 10 سال قبل نبود؟ مگر جنگ تحمیلی رخ نداد؟ چرا آن زمان نبود؟ مگر سال گذشته ریزگرد نبود؟ چرا آن زمان آب و برق قطع نمی شد؟ نمی دانیم ریزگرد چه ربطی به برق دارد.

دامادی با اشاره به رویه نادرست دولت در پاسخ دهی به مردم و مجلس گفت: متاسفانه مسئولان پاسخگو نیستند و وقتی مدیر توانیر کشور پاسخ نمی دهد و خود را ملزم به پاسخگویی به نمایندگان مردم، نمایندگانی که با رای مردم انتخاب شده اند نمی داند، از وزیر چه انتظاری داریم؟

وی ادامه داد: البته خودم به عنوان رئیس کمیته آب و فاضلاب مکاتبه کرده و موضوع را پیگیری می کنم اما باید اعتراف کنیم که دولت و وزرا در پاسخگویی بسیار ضعیف و به مجلس به شدت بی توجه هستند.

نماینده مازندران تاکید کرد: آنها باید رویه ساختاری خود را اصلاح کنند. چرا می گویند امکانات ما دارای استانداردهای جهانی است؟ کدام استانداردی می گوید دما زیر 3 درجه برود آب و برق و گاز قطع شود؟ کدام استاندارد می گوید که گرد و غبار شود آب و برق قطع گردد؟ این مشکلات را دولت باید بر طرف کند که متاسفانه پاسخگو نیست.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان