تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
نیوزمکس:

ناکامی‌های اوباما در خاورمیانه اسرائیل را به هدف بعدی ایران تبدیل کرد

ایران در تمامی مناطق خاورمیانه روبه‌جلو حرکت می‌کند. خزانه‌های این کشور مملو از پول‌های نقدی است که به‌واسطه توافق هسته‌ای ایران پر شد و به دلیل عقب‌نشینی قدرت آمریکایی با مهندسی دولت اوباما، ایرانی‌ها به راه افتاده‌اند.
رویداد۲۴- ایران در تمامی مناطق خاورمیانه روبه‌جلو حرکت می‌کند. خزانه‌های این کشور مملو از پول‌های نقدی است که به‌واسطه توافق هسته‌ای ایران پر شد و به دلیل عقب‌نشینی قدرت آمریکایی با مهندسی دولت اوباما، ایرانی‌ها به راه افتاده‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از نیوزمکس، لبنان در دست حزب‌الله است که نیروهای نیابتی ایران محسوب می‌شوند. یمن تحت تأثیر حملات نیروهای حوثی با حمایت ایران قرار دارد.

بحرین اعلام کرده که می‌خواهد یکی از استان‌های مشروع ایران باشد و ندای «آزادی» سر داده است.

سوریه به زیرمجموعه ایران تبدیل شده است. عراق بر لبه پرتگاه قرار دارد و زمانی که موصل سقوط کند و دیگر نیازی به قدرت هوایی آمریکا نباشد، بغداد درنهایت به دست عوامل ایرانی می‌افتد.

این وب‌سایت آمریکایی که وابسته به شبکه نیوزمکس است در ادامه مدعی می‌شود: دامنه‌این فاجعه بی‌سابقه است و رسانه‌ها هنوز تاکنون به‌هیچ‌وجه به آن آن‌طور که باید نپرداخته‌اند. توجه خبرنگاران به توهم دسیسه پنهانی ترامپ-پوتین گرم است و تحت کنترل مدافعان تهران درآمده‌اند، آن‌ها هیچ‌چیز از سقوط چهل سال سیاست آمریکا در خاورمیانه نصیبشان نخواهد شد.

واقعیت اما راهی برای بروز یافته است. ایرانیان تازه‌کار خود را آغاز کرده‌اند و اسرائیل هدف بعدی آن‌ها است.

موضع ایران در مورد موجودیت اسرائیل کاملاً مشخص است. اسرائیلی‌ها باید نابود شوند. مقامات ارشد ایران در هر فرصتی این تهدید را تکرار کرده‌اند که اسرائیل باید از روی نقشه جهان محو شود. نیروی نظامی ایران پیش از هر آزمایش موشکی، این تهدید را روی موشک‌هایشان می‌نویسند.

ما سال‌ها است که این تهدیدها را به‌عنوان نوعی رجزخوانی از سوی مقامات مذهبی ایران شنیده‌ایم. و همچنین گمان کرده‌ایم که مطمئناً اسرائیلی‌ها از نظر نظامی آن‌قدر برتری دارند که در برابر هر تهدید ایمن هستند. اما نباید این‌طور فرض کنیم.

لبنان در مرز شمالی اسرائیل حال تحت کنترل حزب‌الله است؛ گروه نظامی که از هر لحاظ نسبت به ارتش ملی لبنان برتری دارد. حزب‌الله حدود 50 هزار نیرو دارد و از موشک‌های ضدتانک، پهپاد و سیستم دفاع هوایی پیچیده‌ای برخوردار است. 

حزب‌الله همچنین به‌واسطه حسن نیت مقامات ایران دارای 150 هزار راکت و موشک است. برخی از آن‌ها تسلیحات فنی ساده هستند و برخی دیگر دارای دامنه‌ای هستند که می‌توانند هر هدفی در هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهند.

ایران در عراق گروه‌های بسیاری از حزب‌الله و نیروهای شیعه را آموزش می‌دهد و این دو گروه در کنار هم دارای 100 هزار نیرو هستند. 

پس از «آزادی» عراق، آن‌ها می‌خواهند به سمت سوریه بروند و این روند آن‌قدر ادامه می‌یابد که نسبت به پیروزی نهایی اسلام شیعی اطمینان حاصل شود.

پس از سوریه، اسرائیل می‌تواند هدف بعدی باشد. یکی از ژنرال‌های ارشد سپاه که در سوریه فعال است، سال گذشته اعلام کرده بود که نیروهای شیعه ایران در سراسر خاورمیانه به‌گونه‌ای هدفمند برای نابود کردن اسرائیل ایجاد می‌شوند.

همین مقام ارشد همچنین تأکید کرد که نیروهایی به رهبری ایران همین حالا در مرز اسرائیل مستقر شده‌اند. به‌عبارت‌دیگر ایران حال در مرز شمالی اسرائیل قرار دارد و آماده حمله است. اخیراً یک کارخانه آمونیاک در شهر حیفا برای همیشه بسته شد چراکه تهدید حمله راکت‌های حزب‌الله بسیار جدی است.

اگر آمونیاک از تأسیسات به بیرون نشت کند، احتمالاً حدود 600 هزار اسرائیلی کشته می‌شوند. اوایل سال جاری بود که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله تهدید کرد که از موشک‌هایشان برای هدف قرار دادن  نیروگاه اتمی دیمونا استفاده می‌کند.

چنین حمله‌ای اگر موفقیت‌آمیز باشد، با توجه به تسلیحات دور بردی که حزب‌الله در اختیار دارد، می‌تواند تلفات بسیاری به دنبال خواهد داشت و بخش قابل‌توجهی از اسرائیل غیرقابل سکونت خواهد شد. 

این وب‌سایت آمریکایی مدعی است: اشتباه فاجعه‌بار دولت اوباما باعث تغییر موازنه قدرت در خاورمیانه شده است.

کشورهای عرب سنی مانند عربستان رو در روی تهدید ایرانی قرار گرفته‌اند و به‌زحمت تاوان اشتباه آمریکا را می‌دهند. درنتیجه همین شرایط است که انتظار می‌رود بودجه دفاعی عربستان طی سال جاری به‌شدت افزایش بیابد.

اسرائیلی‌ها زمان بیشتری برای آماده شدن دارند اما تأثیر سیاست شکست‌خورده آمریکا در خاورمیانه بر آن‌ها وخیم است. 

در حال حاضر واشنگتن، قاهره، ریاض، عمان و ابوظبی در حال گفتگو در مورد یک ائتلاف طرفدار اعراب هستند تا با کمک آمریکا و اسرائیل مقابل تهدید ایران بایستند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان