تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

دلایل تاخیر روحانی در اعلام کاندیداتوری/ روحانی رقیب ندارد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است که روحانی در انتخابات رقیب ندارد و رقیب او تنها عملکردش در مدت باقی مانده به حساب می‎آید. به گفته او رئیس جمهور باید در این زمان کوتاه خواسته‎های مردم را پیگیری کند و برای تحقق آنها نهایت تلاش خود را به کار بندد.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است که روحانی در انتخابات رقیب ندارد و رقیب او تنها عملکردش در مدت باقی مانده به حساب می‎آید. به گفته او رئیس جمهور باید در این زمان کوتاه خواسته‎های مردم را پیگیری کند و برای تحقق آنها نهایت تلاش خود را به کار بندد.

تا انتخابات ریاست جمهوری نزدیک دوماه باقی مانده است. اما با وجود آنکه اصلاح‎طلبان بارها اعلام کرده‎اند که تنها کاندیدای انتخاباتی آنان کسی جز حسن روحانی نیست، اما روحانی هنوز برای کاندیداتوری خود هیچ اظهارنظری به شکل رسمی نکرده‎ و ظاهرا بنا ندارد تا پایان اسفند نیز این کار را انجام دهد.

چهارشنیه گذشته محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی دولت مجددا براین امر که هنوز رئیس‎جمهور بر کاندیداتوری خود برای انتخابات سال آینده به طور قاطع نظری نداده، تاکید ورزید.

این در حالی است که جبهه اصولگرایان که از دو انتخابات مهم در کشور ناکام مانده‎اند برنامه‎های خود را برای انتخابات آینده آغاز کرده‎اند و با تشکیل جبهه‎ای به نام «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» درحال نمایش دستیابی به اجماعی هستند که سال‎ها از آن صحبت به میان می‎آورند، اما ناموفق بوده‎اند.

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با دلایل عدم اعلام کاندیداتوری حسن روحانی گفت: از آنجا که آقای روحانی در حال حاضر رئیس جمهور کشور به حساب می‎آید، براساس ملاحظه کاری‎ها مایل به اعلام کاندیداتوری نیست زیرا این احتمال وجود دارد که انجام وظایف ریاست جمهوری از نگاه عده‎ای فعالیت تبلیغاتی محسوب شود.

وی در این رابطه اضافه کرد: آقای روحانی نمی‎خواهد بهانه به دست برخی از رسانه‎های جمعی دهد تا از طریق اطلاع‎رسانی‎های ناصحیح،  مسببات محدودیت‎هایی را به وجود آورد، لذا  فکر می‎کنم براساس همین مسئله تا امروز اعلام کاندیداتوری نکرده است.

نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس شورای اسلامی در این رابطه که آیا عدم اعلام کاندیداتوری حسن روحانی می‎تواند به  معرفی احتمالی چند کاندیدای اصلاح‎طلب در کنار حسن روحانی مرتبط باشد، یادآور شد: جریان اصلاح‎طلبی چنین تصمیم در سر ندارد و خبر موثقی دراین‎باره نشنیده‎ام. علاوه بر این به طور شخصی با چنین تصمیمی یعنی در کنار آقای روحانی کاندیداهای دیگری از سوی اصلاح‎طلبان  قراردادن، مخالفم و آن را به صلاح آینده انتخابات نمی‎دانم.

تاجرنیا در ادامه بیان کرد: این مسئله می‎تواتد فضا انتخاباتی را تحت تاثیر خود قرار دهد و در نتیجه آن بهانه‎جویی‎ها احساس کنند شرایط برای فشارهای غیر قانونی آنها فراهم شده است. 

این عضوشورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه یادآور شد: اگر قرار باشد اتفاقی برای آقای روحانی آنطور که برخی اشاره می‎کنند، بیافتد همانطور که حضور اصلاح‎طلبان مسببات پیروزی او را در سال 92  فراهم کرد، در صورت نیاز می‎توانند در روزهای پایانی شرایط را هم تغییر دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که آقای روحانی تائید صلاحیت نشود نشان دهنده این موضوع است که عدم  تحمل‎پذیری وجود دارد، بنابراین درچنین شرایطی که حسن روحانی تحمل نمی‎شود هیچ اصلاح‎طلبی هم تحمل نخواهد شد. پس این فرضیه که کاندیدایی برای چنین زمانی در نظر گرفته شود از اساس مردود است زیرا دراین حالت وضعیت اصلاح‎طلبان به مانند بازی دو سر باخت خواهد بود.  

این نماینده اصلاح‎طلب ادوار مجلس شورای اسلامی در این باره که می‎توان ارزیابی رقیب را از دیگر دلایل عدم اعلام کاندیداتوری روحانی تا این هم دانست، بیان کرد: آقای روحانی در انتخابات رقیب ندارد و رقیب او تنها عملکردش در مدت باقی مانده به حساب می آید. رئیس جمهور باید در این زمان خواسته‎های مردم را پیگیری کند و برای تحقق آنها نهایت تلاش خود را به کار بندد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
روحانی رقیب ندارد یعنی کسی او را دیگر آدم حساب نمی کند بد بخت اگر یک جو غیرت سیاسی داشته باشد کاندید نخواهد شد اگر بقایی کاندید بشود همین به قول شما پاپتی همه تان را زمین خواهد زد
مقدم
|
Germany
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
اقا تو توهم بر داشتی از بی کفایتی و دروغ گفتن به ملت روحانی رقیب نداره وقتی که امد چها سال پیش شعارش معیشت مردم بود که پول اب برق گاز تلفن که همه قشر ادم پرداخت میکنه رو 80 درصد اضافه کرد برنج کیلو 6000 هزارتومان رو 14000 هزار تومان کرد گوشت 50 درصد اضافه شد لبنیات 150 درصد اضافه شده خواسته های مردم اینها بودن؟؟ تورم نرخ برنج رو تقسیم بر 4 سال کن ببین چند درصد تورم داشتیم بعد جوک میگه تورم تک رقمیه الان همه اصلاحاتیها دنبال تنش زدای تو جامعه هستن که اشوب کنن یکیش اشتی ملی با سران فتنه 88که از نظر فانون شرع اسلام باید قصاص بشن چون باعث شهید شدن ده ها نفر شدن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
ما نه از اصلاحطلب خیر دیدیم نه از اصولگرااحمدی نژاد هم درسته به فکر فقرا هست ولی تحریم و تورم شدیدش چیزی نیست که بشه تحملش کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
دکتر روحانی به لحاظ صداقت. و خلوص نیتش و علاقه ای که مردم به ایشان دارند انشاالله پیروز انتخابات
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان