تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

بیماری که حین جراحی تومور مغزی گیتار می‌زند (فیلم و تصاویر)

دوربین‌ها لحظه شگفت‌انگیزی را به ثبت رسانده‌اند یک بیمار حین عمل جراحی که برای خارج کردن یک تومور از مغزش انجام می‌شد، جراحان را به یک قطعه موسیقی مهمان کرد.
رویداد۲۴- دوربین‌ها لحظه شگفت‌انگیزی را به ثبت رسانده‌اند یک بیمار حین عمل جراحی که برای خارج کردن یک تومور از مغزش انجام می‌شد، جراحان را به یک قطعه موسیقی مهمان کرد.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از دیلی میل، رودن باتیستای 40 ساله در نیمه یک جراحی پیچیده بود برای خارج کردن یک تومور رو به رشد قلبی شکل از سرش بود که آلت موسیقی‌اش را به دستش دادند.

و او برای آسوده کردن جراحان برزیلی که عمل را انجام می‌دادند، یک آهنگ معروف محلی را نواخت.

سال گذشته او با مشکلاتی روبرو شد که نشان می‌داد یک‌چیز اشتباه است، پس از انجام آزمایشان مختلف در یک بیمارستان محلی متوجه شد که تومور مغزی دارد. 

او گفت که پزشکان به او گفته بودند دو نوع جراحی برای بیماری او وجود دارد. در نوع اول او کاملاً بیهوش می‌شد و در نوع دوم حین جراحی بیدارش می‌کردند. 

اما ازآنجایی‌که جراحی نوع دوم شانس موفقیت بیشتری داشت او تصمیم گرفت این روش را انتخاب کند. باتیستا گفت که جراحان ایده نواختن گیتار حین جراحی را مطرح کردند. 

جراحان توضیح دادند که این روش سریع‌ترین است که آن‌ها دریابند آیا حین عمل اشتباهی رخ داده یا خیر. اگر او نمی‌توانست آهنگ را بنوازد، آن‌ها این فرصت را داشتند که بخش کنترل حرکات، صحبت، احساسات مغز را پیش از آنکه خیلی دیر شود، بازسازی کنند.

بیماری که حین جراحی تومور مغزی گیتار می‌زند (فیلم و تصاویر) 

بیماری که حین جراحی تومور مغزی گیتار می‌زند (فیلم و تصاویر)



نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان