تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

الجریده : عربستان خواسته های ایران را در مورد حج پذیرفته است

نشریه الجریده کویت در گزارشی با اشاره به سفر هیاتی عالی رتبه از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان برای مذاکره با مسئولان این کشور بر سر پرونده حج، از احتمال بالای دستیابی به توافق مشترک میان طرفین و ارائه تسهیلات به زوار ایرانی خبر داد.
رویداد۲۴-نشریه الجریده کویت در گزارشی با اشاره به سفر هیاتی عالی رتبه از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان برای مذاکره با مسئولان این کشور بر سر پرونده حج، از احتمال بالای دستیابی به توافق مشترک میان طرفین و ارائه تسهیلات به زوار ایرانی خبر داد.
 
 نشریه الجریده روز شنبه به نقل از منابع مطلع نوشت: هیات ایرانی در مذاکره با سعودی ها همکاری خوبی را مشاهده کرده و گزارشی در این زمینه به مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ارسال شده است .
 
الجریده می نویسد : دولت عربستان سعودی با اکثر خواسته های طرف ایرانی در مورد شرایط اعزام حجاج موافقت کرد و باقیمانده خواسته های هیات ایرانی نیز در جلساتی مشترک بررسی می شود .
 
این روزنامه کویتی می افزاید: سعودی ها تاکید کرده اند که در مراسم حج امسال امنیت و سلامت زوار ایرانی را به طور کامل تامین خواهند کرد و روند دستیابی زوار ایرانی به روادید را نیز تسهیل می نمایند .
 
الجریده می نویسد: سعودی ها همچنین بر محکوم شدن دو پلیس عربستانی که دو نوجوان ایرانی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بودند نیز تاکید کردند و گفتند که این افراد هم اکنون دوره محکومیت خود را در زندان سپری می کنند.
 
روابط تهران - ریاض پس از فاجعه منا و شهادت ۴۶۴ زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.
 
فاجعه منا در دوم مهرماه سال گذشته (۱۳۹۴) در مراسم رمی جمرات رخ داد و بیش از هفت هزار زائر از کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.
 
به گفته مسئولان و دست اندرکاران ایرانی، مسئولان حج عربستان سال گذشته با بهانه تراشی های مختلف و اتلاف وقت، مانع اعزام زائران ایرانی به حج ۹۵ شدند.
 
هیات پنج نفره ای متشکل از برخی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت به مسئولیت رئیس این سازمان، جهت مذاکرات در خصوص حج تمتع ۹۶، شامگاه سه شنبه سوم اسفند ماه راهی عربستان شدند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان