تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

سینما در انتظار مدیریت قاطع

سینمای ایران با حضور محمدمهدی حیدریان در مقام رئیس سازمان سینمایی در انتظار مدیریتی قاطع است که بتواند جریان سینمای ایران را مقتدرانه هدایت کند.
رویداد۲۴-سینمای ایران با حضور محمدمهدی حیدریان در مقام رئیس سازمان سینمایی در انتظار مدیریتی قاطع است که بتواند جریان سینمای ایران را مقتدرانه هدایت کند.

 مروری بر مدیرانی که از سال 1376 مسئولیت اداره سینما را برعهده گرفتند از یک سو و مدیران زیرمجموعه‌های وابسته به وزارت ارشاد، بیانگر واقعیتهایی در سینمای ایران است. از جمله اینکه با توجه به گرایشهای موجود در انتخاب مدیران حاصل به دست آمده بر چه موجی سوار بوده و در چه مسیری حرکت کرده است.

سینمای ایران به دلیل مدیرمحور بودن بیش از هر عرصه دیگری از ناحیه تغییر مدیران و سیاستهای متغیر آنان متضرر شده، اما این سود و ضررها به تعبیر مدیران دورههای مختلف متفاوت است و همین تفاوت گاه سینما را رو به پیشرفت قرار داده و گاه راکد و گاه در سرازیری انداخته است.

حالا در تازه ترین تغییرات مدیریت سینما در راس با تحولاتی روبرو شده است. در حالی که فاصله سه ماهه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، حجت الله ایوبی از سمت ریاست سازمان سینمایی کنار رفت تا یکی از با تجربه ترین مدیران سینمایی جای او بنشیند.

محمدمهدی حیدریان از سال های نخست انقلاب در صحنه سینمای ایران نقش آفرینی کرده است. او سال ها به عنوان مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی در دهه 60 در بدنه مدیریت فعال بود و در ادامه پس از آنکه حدود 10 سال را در سیمافیلم طی کرد، به عنوان معاون امور سینمایی اوایل دهه 80 به سینما بازگشت. حیدریان تا تغییرات ریاست جمهوری در سال 1384 مسئولیت مدیریت سینما را برعهده داشت.

حالا باز هم با فاصله ای نزدیک به 10 سال حیدریان دوباره به راس مدیریت سینما بازگشته است؛ با تجربه ای بیشتر از گذشته و با سینمایی که حالا بیش از هر زمانی نیازمند مدیریتی قوی است تا بتواند در مقابل دست های غیری که به آسانی قدرت نفوذ بر سینما یافته اند بایستد و مسیر سینمای ایران مقتدرانه طراحی کرده و پیش ببرد.

در ادامه مروری بر معاونان سینمایی و روسای سازمان سینمایی در 20 سال اخیر و مدیران زیرمجموعه آنان صورت می گیرد.

با این توضیح که این جدول ساعاتی بعد از انتصاب حیدریان تنظیم شده است و بر همین اساس تغییرات احتمالی مدیریت زیرمجموعه او در این جدول لحاظ نشده و اسامی مدیرانی که تا روز هفدهم اسفندماه 1395 در سینما مشغول به کار بوده اند در جدول آمده است.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون سینمایی / رئیس سازمان سینمایی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی

رئیس انجمن سینمای جوان

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

عطالله مهاجرانی

سیف الله داد

محمدحسن پزشک

منوچهر محمدی

جعفر صانعی مقدم

جعفر صانعی مقدم

احمد مسجدجامعی

محمدحسن پزشک

محمدمهدی عسگرپور

جعفر صانعی مقدم

محمد آفریده

محمد آفریده

احمد مسجدجامعی

محمدمهدی حیدریان

علیرضا رضاداد

جعفر صانعی مقدم

محمد آفریده

محمد آفریده

محمدحسین صفارهرندی

محمدرضا جعفری جلوه

علیرضا رضاداد / مجید شاه حسینی

محمود اربابی

ناصر باکیده

محمد آفریده

محمد حسینی

جواد شمقدری

احمد میرعلایی

علیرضا سجادپور

ناصر باکیده / هاشم میرزاخانی

شفیع آقامحمدیان

علی جنتی

حجت الله ایوبی

محمدرضا جعفری جلوه / علیرضا تابش

محمد احسانی / حبیب ایل بیگی

حبیب ایل بیگی/ فرید فرخنده کیش / سیدصادق موسوی

محمدمهدی طباطبایی نژاد

سیدرضا صالحی امیری

حجت الله ایوبی / محمدمهدی حیدریان

علیرضا تابش

حبیب ایل بیگی

سیدصادق موسوی

محمدمهدی طباطبایی نژاد

 

برچسب ها: سینما ، سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان