تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

چلسی 1-1 منچستریونایتد

دیدار تیم های چلسی و منچستریونایتد از هفته بیست و پنجم لیگ برتر انگلیس با تساوی 1-1 به پایان رسید.
رویداد 24- دیدار تیم های چلسی و منچستریونایتد از هفته بیست و پنجم لیگ برتر انگلیس با تساوی 1-1 به پایان رسید.
در این دیدار ابتدا منچستریونایتد با گل جسه لینگارد پیش افتاد اما در دقایق پایانی بازی، دیگو کاستا گل تساوی را برای چلسی زد تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

بازی بسیار سریع آغاز شد و هر دو تیم نشان دادند که از انگیزه لازم برای پیروزی برخوردار هستند. اولین خطر جدی بازی توسط یونایتد ایجاد شد. آنتونی مارسیال، روی حرکت تماشایی از سمت چپ و ضربه دیدنی خود دروازه چلسی را در دقیقه 19 تا آستانه فروپاشی پیش برد، اما کورتوا، دروازه بان چلسی، با عکس العملی زیبا توانست توپ را راهی کرنر کند.

پس از نمایش هجومی یونایتد در 20 دقیقه نخست، رفته رفته نوبت به میزبان رسید تا صاحب توپ و میدان شود و خطراتی را روی دروازه شاگردان فان خال پایه ریزی کند. در دقیقه 30 اولین خطر جدی چلسی روی دروازه یونایتد ایجاد شد. حرکت زیبای کاستا در عمق از سمت راست، او را در موقعیتی ایده آل برای شوت زنی درون محوطه جریمه قرار داد، اما ضربه پای راست او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

چلسی در ادامه حملاتش در دقیقه 33 نیز می توانست دروازه یونایتد را باز کند. اسکار درون محوطه جریمه در موقعیتی ایده آل برای گلزنی قرار گرفت اما ضربه او با کم دقتی از بالای دروازه ده خیا به بیرون رفت.

در ادامه بازی در 10 دقیقه پایانی نیمه اول به تعادل کشید تا اینکه در دقیقه 45، صحنه ای مشکوک درون محوطه جریمه یونایتد رخ داد. در شلوغی محوطه جریمه جان تری پیش تاخته، ضربه ای را به توپ زد که با برخورد به بلیند راهی کرنر شد. بازیکنان چلسی در این صحنه اعتقاد به خطای هند توسط بلیند داشتند اما داور اعتقادی به این مساله نداشت. در نهایت جدال دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

بازی در نیمه دوم همچون ابتدای نیمه اول، با برتری یونایتد آغاز شد و شاگردان فان خال عطش بیشتری برای گلزنی از خود نشان دادند. یونایتد دو موقعیت خطرناگ گلزنی توسط وین رونی در دقایق 50 و 54 روی دروازه چلسی ایجاد کرد، اما در هر دو صحنه کورتوا با هوشیاری کامل مانع از گلزنی شیاطین سرخ شد.

مصدومیت سخت زوما در دقیقه 57 یکی از نکات تلخ این دیدار بود که باعث شد مدافع قدرتمند فرانسوی جای خود را به کیهیل دهد.

مقاوت کورتوا سرانجام شکسته شد، چرا که در دقیقه 61 یکی از زیباترین گل های لیگ برتر انگلیس در فصل جاری به ثمر رسید. در شلوغی محوطه جریمه روی پاس وین رونی، جسی لینگارد در شرایط پشت به دروازه صاحب توپ شد و با کنترلی استادانه و چرخشی خیره کننده، توانست با یک ضربه غافلگیر کننده در گوشه سمت راست، دروازه چلسی را به زیباترین شکل ممکن باز کند تا یونایتد با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

پس از این گل همان طور که انتظار می رفت چلسی سر و پا حمله شد و یونایتد با رفتن به دفاع، سعی در حفظ نتیجه داشت. در دقیقه 68 نوبت به ده خیا رسید تا شایستگی های خود را نشان دهد. در شلوغی محوطه جریمه ایوانوویچ پیش تاخته با ضربه ای محکم دروازه یونایتد را تهدید کرد اما ده خیا با رفلکسی تماشایی توانست توپ را راهی کرنر کند.

در دقیقه 72 نیز بار دیگر این ده خیا بود که یونایتد را نجات داد. حرکت فابرگاس از سمت راست درون محوطه جریمه فرصت را برای این هافبک اسپانیایی ایجاد کرد تا ضربه ای خطرناک را روانه دروازه یونایتد کند. این بار نیز ده خیا با وکنشی سریع توانست توپ را راهی کرنر کند.

در ادامه بازی کمی به تعادل کشیده شد و یونایتد به خوبی با تجمع در زمین خودی، مانع از ایجاد موقعیت گلزنی توسط چلسی شد. با این حال در دقیقه 91 و روی یک توپ مرده و همراه با اشتباه بلیند، دیگو کاستا روی پاس عمقی سسک فابرگاس در مصافی تک به تک با ده خیا قرار گرفت و توانست دروازه یونایتد را باز کند تا چلسی در آخرین دقایق کار را به تساوی بکشاند.

در دقیقه 95 نیز چلسی می توانست به شکلی شگفت انگیز بازی را با برتری به پایان برساند اما ضربه کاستا را ده خیا بار دیگر با عکس العملی تماشایی مهار کرد.

در ادامه تلاش دو تیم  راه به جایی نبرد تا بازی با نتیجه 1-1 خاتمه یابد.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان