تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

بریتانیا، ادعای شنود مکالمات ترامپ را رد کرد

ستاد امنیتی ارتباطات دولت بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای ادعای شنود مکالمات «دونالد ترامپ» در دوره انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.
رویداد۲۴- ستاد امنیتی ارتباطات دولت بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای ادعای شنود مکالمات «دونالد ترامپ» در دوره انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.
 
این ستاد در شرایطی دست به این اقدام غیرمعمول زده است که اوایل هفته جاری، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز چنین ادعایی را مطرح کرد.
 
این سازمان امنیتی سخنان اسپایسر را «مهمل و کاملا مضحک» خوانده و گفته که باید نادیده گرفته شود.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرده بود که برج ترامپ در شهر نیویورک در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری تحت نظارت بوده است. این ادعا را پیشتر «اندرو ناپولیتانو» یک قاضی پیشین مطرح کرده بود.
 
شان اسپایسر از قول ناپولیتانو گفته است که «منابع اطلاعاتی به فاکس نیوز خبر داده‌اند که اوباما سلسله مراتب را نقض کرده است.»
 
به گفته اسپایسر، «او [اوباما]از سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده نکرده است، از آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) استفاده نکرده است، از پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) استفاده نکرده است، او از ستاد امنیتی ارتباطات بریتانیا استفاده کرده است.»
 
سخنگوی ستاد ارتباطات دولت بریتانیا گفته است: «ادعاهایی که اخیرا از سوی قاضی اندرو ناپولیتانو یک مفسر رسانه‌ای درباره این ستاد تحت عنوان درخواست شنود علیه رئیس جمهور منتخب مطرح شده کاملا مهمل است.»
 
ادعای دونالد ترامپ که دولت اوباما دستور شنود مکالماتش را صادر کرده است توجه بسیاری را جلب کرده اما تاکنون شواهدی برای اثبات آن به دست نیامده است.
 
سازمان اطلاعاتی بریتانیا آشکارا مصمم است که وارد مجادله ای که در واشنگتن در جریان است و روز به روز مسموم‌تر می‌شود، نیفتد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان