تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
رئیس هیئت نجات غریق استان مازندران:

۶۰ قایق و جت اسکی نوروز امسال در سواحل استان مازندران مستقر شد

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران با تاکید بر ارتقا گردشگری ساحلی در استان گفت: ۶۰ قایق و جت اسکی نوروز امسال در سواحل استان مازندران مستقر شد.
 رویداد۲۴-نقی کریمیان اظهار داشت: 15 شهرستان و دو شهر استان در نوار ساحلی از گلوگاه تا رامسر دارای 480 کیلومتر نوار ساحلی است که 358 نقطه حادثه‌خیز در آن وجود دارد.

وی افزود: امسال 870 نفر در سواحل استقرار که دو هزار و 95 نفر نجات یافتند.

کریمیان تصریح کرد: امسال 97 طرح اجرا که 200 نفر ناجی مرد و 150 نفر ناجی زن در این طرح شرکت کردند و  79 نفر غرق شدند که 29 نفر در منطقه حادثهخیز و 12 نفر در بخش خصوصی بوده است.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران گفت: نوروز امسال نیز 60 قایق و جت اسکی در نوار ساحلی قرار دارند و 200 نفر منجی داوطلب نیز از گلوگاه تا رامسر مستقر می‌شوند.

35 هزار ناجی غریق کشور شاغل شدند

بهروز اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: این فدراسیون نقش مهمی در آموزش و نظارت بر محل‌های شناوری اماکن آبی مانند دریا، رودخانه‌ها، سدها و آموزش در سه رشته ناجیان غریق،هیدروتراپی و غواصی دارد.

وی افزود: امسال 41 میلیون نفر از سواحل گیلان، گلستان و مازندران دیدن کردند و 85 درصد از آب استفاده که باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا گردشگرانی که از آب استفاده می‌کنند امنیت داشته باشند.

اسفندیاری با بیان اینکه گردشگران باید فرهنگ استفاده از آب را بیاموزند، تصریح کرد: گردشگران باید بیاموزند در مناطق شنا ممنوع از آب استفاده نکنند و همچنین در شب و صبح زود از شنا کردن بپرهیزند.

وی گفت: برگزاری مسابقات موجب قوی شدن ناجیان می‌شود که در مسابقات آسیایی ساحلی و استخری نجات غریق مقام اول را کسب کرد.

اسفندیاری افزود: 153 هزار و  111 نفر آموزش‌های لازم را دیده که 45 هزار نفر منجی خانم هستند و در 10 سال گذشته 74هزار و 148 نفر از مرگ حتمی در سواحل دریای خزر توسط ناجیان نجات یافتند.

وی گفت: بعد از 15 سال پیگیری صورت گرفته با وزارت کار و تعاون، ناجیان غریق به عنوان شاغل محسوب شده که 35 هزار نفر از سراسر کشور مشغول بهکار هستند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: قایق
نظرات شما
پیشخوان