تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا دیگر در پی برکناری اسد نیست

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید که واشنگتن دیگر بر حذف رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تأکید ندارد بلکه در جست‌وجوی راهی برای پایان بخشیدن به جنگ داخلی سوریه است.
رویداد۲۴- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید که واشنگتن دیگر بر حذف رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تأکید ندارد بلکه در جست‌وجوی راهی برای پایان بخشیدن به جنگ داخلی سوریه است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه ایالات متحده به فکر برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به هر قیمتی نیست، اظهار داشت: «اولویت ما این است که ببینیم چه کاری می‌توان انجام داد و برای ایجاد تغییر واقعی (در وضعیت) ملت سوریه با چه کسانی می‌توان همکاری کرد.»

هیلی تاکید کرد که دولت فعلی ایالات متحده مایل نیست سیاست دولت پیشین را ادامه دهد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا بارها گفته بود که برکناری رئیس جمهور سوریه تنها راه پایان بخشیدن به بحران سوریه است.    

ساعاتی پیش از اظهارات نیکی هیلی، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره سخن گفت. او در دیدار با مقامات ترکیه اظهار داشت که تصمیم‌گیری درباره سرنوشت بشار اسد برعهده مردم سوریه است.

«دونالد ترامپ» پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها در رابطه با بحران سوریه و خاورمیانه تاکید کرده بود که در وهله نخست برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اولویت قائل است.

بشار اسد در روز ۷ فوریه (۱۹ بهمن) اولویت ترامپ در مبارزه با تروریست‌های تندرو به رهبری داعش را «امیدوارکننده» خواند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: بشار اسد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
بالاخره آمریکا فهمید که امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه وابسته به وجود رژیم لائیک خاندان اسد است. 50 سال است تحت حکومت این خاندان یک سنگ از سوریه بطرف بلندیهای جولان اشغالی پرتاب نشده است
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان