تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
عضو شورای مرکزی موتلفه در گفت‎وگو با رویداد۲۴ از بالا گرفتن اختلاف در اردوگاه اصولگریان پرده برداشت

ترقی: میرسلیم میثاق‎نامه جمنا را امضا نکرد،حذف شد/ او تا پایان مناظرات می‎ماند

یکی از اعضای حزب موتلفه با تایید حذف مصطفی میرسلیم، نامزد این حزب از فهرست نامزدهای نهایی جمنا تاکید کرد بر اساس توافقات صورت گرفته میرسلیم باید تا پایان مناظرات در صحنه انتخابات حضور داشته باشد و پس از پایان آن در صورتی که تصمیم بر حضور یک فرد گرفته شد، حزب موتلفه تغییراتی در تصمیم گیری‎های خود خواهد داد.
رویداد۲۴یکی از اعضای حزب موتلفه با تایید حذف مصطفی میرسلیم، نامزد این حزب از فهرست نامزدهای نهایی جمنا تاکید کرد بر اساس توافقات  صورت گرفته میرسلیم باید تا پایان مناظرات در صحنه انتخابات حضور داشته باشد و پس از پایان آن در صورتی که تصمیم بر حضور یک فرد گرفته شد، حزب موتلفه  تغییراتی در تصمیم گیری‎های خود خواهد داد.

فردا قرار است جمنا پنج کاندیدای نهایی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه معرفی کند اما پیش از این کار خبر خروج چهار نفر از آنان توسط رسانه‎ها انتشار پیدا کرد.

سعید جلیلی، علی نیکزاد، محمد خوش چهره و مصطفی میرسلیم در این مرحله  غربالگری از گرودنه خارج شده‎اند و گفته می‎شود  مهمترین دلیل این امر بخاطر عدم امضا میثاق نامه‎ای که توسط هیات امنا جمنا تهیه شده بود، است. مصطفی میرسلیم خود روز گذشته  در پاسخ به این پرسش که اگر جزو پنج نامزد نهایی جمنا نباشد به این تصمیم تمکین می‎کند یا نه، گفت است: «ما به حق تمکین می‌کنیم.»

 محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم با اعلام حمایت همه جانبه از کاندیدای حزب متبوع خود بیان کرده است: «معتقدیم آقای میرسلیم نسبت به تمام نامزدهای اصولگرایان امتیاز بالایی دارد. امروز یک نیروی انقلابی و متدین با یک برنامه کارشناسی شده نیاز است و موتلفه از ۱۵ سال قبل روی برنامه اداره کشور و همچنین کادر کارگشا تحقیق کرده و امروز نیز در کشور همچنان رقابت های لفظی وجود دارد و متاسفانه رقابت برنامه ای دیده نمی‌شود.»

اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه هم در این ارتباط گفته است:«ما با آرامش کامل پشت سر آقای میرسلیم نماز می خوانیم، به او اعتماد داریم و تکلیف الهی خود می دانیم که به وی رای دهیم.»

به نظر می رسد که موتلفه حاضرنیست از کاندیداتوری گزینه حزب خود دست بکشد و تلاش دارد تا او را در معرض قضاوت مردم قرار دهد، البته موتلفه درصدد نیست تا با راه اندازی جنجال و هیاهو این کار را به نتیجه برساند، اما تا همین بخش از کار اختلاف در زمین بازی انتخاباتی  اصولگرایان نمایان شده است. 

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز در گفت و گو با رویداد۲۴ با تایید حذف میرسلیم از فهرست نامزدهای نهایی جمنا گفت: براساسا توافقات صورت گرفته آقای میرسلیم باید تا پایان مناظرات در صحنه انتخابات حضور داشته باشد و پس از پایان آن در صورتی که تصمیم بر حضور یک فرد گرفته شد، حزب موتلفه  تغییراتی در تصمیم‎گیری‎های خود بدهد.

وی در این رابطه که جمنا به چه دلیل پیش از مناظرات آقای میرسلیم را کنار گذاشته است، بیان کرد: براساس شاخص‎هایی که در جمنا مورد نظر قرار گرفته بود گروهی که حداکثر آرا را به دست آوردند باید بنا به نظر هیات امنا میثاق نامه‎ای را امضا می‎کردند، آنهایی که راضی به این کار نشدند در لیست قرار نگرفتند. آقای میرسلیم این میثاق نامه را به امضا در نیاورد، اما بر اساس توافق قبلی باید تا پایان مناظرات به کار خود ادامه دهد.

ترقی درباره دلیل عدم امضا میثاق نامه از سوی میرسلیم، توضیح داد: افرادی که در مجموع لیست جمنا حضور داشتند از تشکیلات قدیمی و سابقه داری برخوردار نبودند، اما آقای میرسلیم نامزد خود نیست نامزد حزب به حساب می‎آید لذا تصمیم‎گیری‎ها بر عهده او قرار ندارد. خواست جمنا این بوده که به جای احزاب، افراد در آن پیوند بخورند، موتلفه چنین نمی‎اندیشد. البته ائتلاف خوب است و منافعی را به دنبال دارد اما تصمیم‎گیری حزبی با فردی تفاوت می‎کند، بنابراین در صورتی که میثاق‎نامه به امضا در می‎آمد و تعهد داده می‎شد، نقش حزب کنار می‎رفت.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن تائید مخالفت حزب با امضا میثاق نامه تصریح کرد: حزب از ابتدا سیاست‎های مشخصی داشته است و زودتر از همه وارد صحنه انتخابات شد که برای آن یک مکانیزم مشخص و دموکراتیک را طی کرد، بنابراین با اشخاصی که براساس نظر شخص خود تصمیم‎گیری می‎کنند، فرق دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم امضا میثاق‎نامه و همچنین فعالیت برخی در قالب جریان مردمی انقلابی جماران نشان از تفرقه میان اصولگرایان ندارد، اظهار داشت: منافاتی با هم ندارد زیرا  وحدت را در متمرکز شدن بر سر کاندیداتوری یک نامزد نهایی می‎دانیم که بحث‎های متعددی دارد. اصلاح‎طلبان هم برسر یک نامزد یا بیش از آن هنوز دغدغه دارند و به نتیجه نرسیده‎اند. این دغدغه برای اصولگرایان هم وجود دارد.

ترقی اضافه کرد: افراد مطرح برای کاندیداتوری به جز آقای رئیسی همگی در یک سطح قرار دارند و چنین نیست که اتفاق نظر در مورد آنان به صد در صد برسد، ممکن است چالش‎هایی به وجود آید و مجموع جبهه را دچار مشکل کند بنابراین بحث وحدت بعد از مناظرات باید محقق شود و تعدد نفرات در آن زمان کاهش یابد اما در رقابت باید این افراد حضور داشته باشند و هر کسی از زبان و زاویه دید خود به انتخابات کمک کند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ضمن تاکید بر این امر که  این مسئله به شفاف‎سازی انتخابات کمک خواهد کرد، یادآور شد: با تمام اینها در صورتی که آقای رئیسی تمایل برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی پیدا کند، یکسری از معادلات به هم خواهد خورد.

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با احتمال کاهش پنج نامزد به یک نفر با حضور رئیسی افزود: استراتژی اصولگرایان بر تک کاندیدایی تا پایان مناظرات نبوده است، سایرین در کنار ایشان خواهند بود و رقابت می کنند زیرا باید آمادگی لازم برای مقابله با شیوه‎هایی که رقیب به کار می‎برد و ترفندهایی که کانال‎ها و شبکه‎های خارجی می‎زنند را داشته باشد.

وی در رابطه با اعلام آمادگی ابراهیم  رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور آقای رئیسی در انتخابات یک احتمال است و تا الان هر صحبتی که راجع به ایشان مطرح شده به صورت یکطرفه و خواست جمنا بوده است. به عبارتی دیگر چنین نبوده که آقای رئیسی خود به صحنه آید و اعلام آمادگی کند، بنابراین برنامه‎ای هم ارائه نشده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان