تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

رئیسی تهدیدی برای روحانی نیست/رئیسی هرقدر از خود بگوید از میزان آرایش کاسته می‎شود

علی تاجرنیا معتقد است که حضور رئیسی تهدیدی برای روحانی به حساب نمی‌آید و از این جهت که شاید یک مقدار انتخابات آینده حالت جدی‌تری به خود پیدا کند و طرفداران دولت و اصلاح طلبان با انگیزه بیشتری در آن حاضر شوند، این موضوع مشارکت را افزایش خواهد داد.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است که حضور ابراهیم رئیسی تهدیدی برای روحانی به حساب نمی‌آید از این جهت که شاید یک مقدار انتخابات آینده حالت جدی‌تری به خود پیدا کند و طرفداران دولت و اصلاح طلبان با انگیزه بیشتری در آن حاضر شوند، این موضوع مشارکت را افزایش خواهد داد.

ابراهیم رئیسی پس از استعفا در روز 17 فروردین از هیات نظارت بر انتخابات تصمیم خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان نامزد انتخاباتی را از طریق بیانیه‌ای به اطلاع عموم رساند.

حضور او در بین نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا شوری در میان اعضای این طیف سیاسی به پا کرد به تصور اینکه او توانایی شکست حسن روحانی درانتخابات اردیبهشت ماه را برخوردار است، اما او در زمان اعلام نامزدی تاکید کرده بود به هیچ گروه و حزبی تعلق ندارد و فراجناحی پا به انتخابات گذاشته است. 

اما اینکه سید ابراهیم رئیسی در برابر حسن روحانی تا چه اندازه شانس پیروزی دارد، مسئله‌ای است که به این سادگی نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. اصلاح‌طلبان که از مدت‌های پیش حمایت خود را از حسن روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده بودند، بر این اعتقاد هستند یک روحانی که تا به امروز تنها سابقه قضایی داشته و کار اجرایی انجام نداده است، نمی‌تواند رای آور باشد. البته اصلاح‎طلبان هم از حضور رئیسی استقبال کردند، اما نه از آن رو که وی پیروز انتخابات است از این جهت که می‌تواند شور انتخاباتی به وجود آورد و این امر در نهایت به نفع روحانی تمام خواهد شد. 

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در این رابطه که آیا حضور رئیسی به سود روحانی در انتخابات تمام خواهد شد، گفت: بحث سود آوری را قبول ندارم و به این مسئله از این منظر نمی‌پردازم، اما بر این نکته تاکید دارم که حضور رئیسی تهدیدی برای روحانی به حساب نمی‌آید و از این جهت که شاید یک مقدار انتخابات آینده حالت جدی‌تری به خود پیدا کند و طرفداران دولت و اصلاح طلبان با انگیزه بیشتری در آن حاضر شوند، این موضوع مشارکت را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه در خصوص نقش اصولگرایان در این دور از انتخابات تاکید کرد: مسائل اردوگاه اصولگرایان خیلی شفاف نیست و نمی‌توان گفت آنها تا انتها انتخابات چه برنامه‌ای را در پیش خواهند گرفت، اما این کاملا روشن است که جریان اصولگرایی با تغییراتی روبروخواهد شد و شاید همین مسئله بر میزان آرا تاثیر گذارد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص این تغییرات چنین توضیح داد: مجموعه جریان مخالف دولت می‌داند که با یک انتخابات معمولی در فضای کنونی چه با اتحاد بر سر یک کاندیدا و چه با تعدد موفق کسب کرسی ریاست‌جمهوری نخواهند شد ولی اهداف دیگری دنبال می‎شود که جدا از فضای فعلی در حوزه‌های مختلف سیاسی و بحث‌های پشت پرده، می‌خواهند موازنه را به سمت اصولگرایان تغییردهند، اما همانگونه که اشاره کردم به دلیل غیر شفاف بودن به طور دقیق نمی‌توان در این باره نظر داد.

تاجرنیا دراین رابطه اضافه کرد: نگرانی از این رفتار زمانی پیش می‌آید که مشاهده می‌شود فردی مانند آقای رئیسی با سابقه قضایی و اطلاعاتی بدون اینکه کوچکترین کار اجرایی انجام داده باشد، در میدان انتخابات به طور ناگهانی حضور پیدا می‌کند و بیشترین رای اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) را به خود اختصاص می‌دهد این کار یک حرکت حزبی که از درون جریان سیاسی بیرون آمده باشد، نیست و فراتر از آن محسوب می‌شود.

نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس شورای اسلامی در این خصوص که شانس رئیسی در برابر روحانی تا چه اندازه است، اظهار داشت: شانس آقای رئیسی در واقع آرایی است که بیشتر برای انجام تکلیف در انتخابات حاضر می‌شوند و رای خود را به نام او داخل صندوق‌ها می‌اندازند. همانطور که اشاره کردم از آنجا که سابقه کار اجرایی جدی ندارد و در گذشته قضایی او  ابهاماتی دیده می‌شود، نمی‌تواند تاثیر جدی بر آرا حسن روحانی گذارد زیرا او هر قدر بیشتر از خود سخن گوید از میزان آرا و محبوبیت‌اش کاسته خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ان شاء الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
3
4
ان شاء الله به مدد پروردگار رئیسی رئیس جمهور است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
5
2
رئیسی = تندرو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
3
0
فقط روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
2
و روحاني = كند رو
دلايل:
عدم وعده به اصلاح حقوق هاي نجومي
كند بودن و تاخير در پرداخت حقوق و كارانه كارمندان
با وجود كنترل تورم كه جاي تشكر دارد اما ركود در اقتصاد و كاهش شديد درآمدها و افزايش ماليات ها و قبوض خصوصا گاز، كمر كم درآمدها را مي شكند
عمل نكردن به وعده برنامه صد روزه ، برنامه اي كه صد روزه خوانده مي شود بايد نتيجه كوتاه مدت نيز داشته باشد و گرنه خوب چرا صد روزه مي ناميدند "بزك نمير بهار مياد خربزه با خيار مياد"و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
1
0
ریسی به نظر من انسان خوبی اما ریس جمهوری ضعیف تر از احمدی نژاد و بنی صدر امور جنگ
نظرات شما
پیشخوان