تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
رییس کل دادگستری استان کرمان هشدار داد:

برخورد جدی با ورود پول‎های کثیف به عرصه انتخابات

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: در انتخابات نباید از پول کثیف استفاده شود و اگر موردی مشاهده نمودیم با آن برخورد خواهد شد.
رویداد۲۴رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: در انتخابات نباید از پول کثیف استفاده شود و اگر موردی مشاهده نمودیم با آن برخورد خواهد شد.

یدالله موحد در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هییت نظارت استان کرمان گفت: قوه قضاییه مانند سایر ارکان کشور، در انتخابات وظایفی را برعهده دارد. فراهم سازی بستر انتخابات با حضور گسترده مردم یکی از وظایف دستگاه قضا است و در این راستا هر آنچه که در توان داریم، انجام خواهیم داد.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان، بررسی سوابق داوطلبین را از دیگر وظایف دستگاه قضا در انتخابات دانست و بیان کرد: دستگاه قضا با حساسیت کامل این مهم را در موعد مقرر انجام داده است ضمن آنکه دستگاه قضا آمادگی تامین منابع انسانی، فضا، وسیله نقلیه، مالی و ...را  برای هیات های اجرایی و هیات نظارتی را دارد و همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

موحد پیش بینی و پیشگیری از جرایم انتخابات را از دیگر وظایف دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: امیدواریم انتخابات سال 96 نیز مانند انتخابات اسفندماه 94 برگزار گردد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در برابر مسایلی همچون تخریب، توهین و سیاه نمایی جلوگیری و در برابر فعالیت های مخرب واکنش نشان می دهد،تاکید کرد: اداره کل بازرسی استان کرمان عهده دار جلوگیری از سوء استفاده از امکانات عمومی و دولتی در تبلیغات انتخاباتی است.

او مطرح کرد: باید به همدلی و وحدت بیشتر توجه و تدبیری اندیشیده شود تا اختلاف سلیقه ها باعث ایجاد مشکلات و مسایل تنش زا نشود.

موحد خطاب به موسسات خیریه، گفت: به موسسات خیریه باید تذکری داده شود تا از منابع موسسات خیریه استفاده نشود، ضمن آنکه در انتخابات نباید از پول کثیف استفاده شود و اگر موردی مشاهده نمودیم با آن برخورد خواهد شد.

همچنین در این جلسه محمدعلی توحیدی، فرماندار کرمان گفت: طبق برنامه زمان بندی همه اقدامات لازم انجام شده است.

او به تعداد داوطلبان ثبت نام شده در شهرستان کرمان اشاره و ادامه داد: در مجموع شهر کرمان و 12 شهر تابع آن  618 نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند که 388 نفر آنها مربوط به شهر کرمان است. تاکنون 388 نفر انصرافی در مجموعه 12 شهر نابع شهرستان کرمان و در شهر کرمان 51 نفر انصرافی ثبت شده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان