تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
محمد صادق جوادی حصار در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان قبل از معرفی رئیسی بابت حمایت از احمدی‎نژاد ابراز پشیمانی کنند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: حامیان دیروز احمدی‎نژاد باید رفتار خود در خصوص حمایت از او را مورد نقد قرار دهند تا راه بازگشت اعتماد مردم به این طیف سیاسی مهیا شود.
رویداد۲۴-عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: حامیان دیروز احمدی‎نژاد باید رفتار خود در خصوص حمایت از او را مورد نقد قرار دهند تا راه بازگشت اعتماد مردم به این طیف سیاسی مهیا شود.

آنان که امروز ابراهیم رئیسی را به عنوان کاندیدا اصلح خود معرفی کرده‎اند و دست به حمایت از او زده‎اند همان کسانی هستند که سال 84 و 88 به دفاع از محمود احمدی‎نژاد پرداختند و نسبت به تمام نقدهای اصلاح‎طلبان که امروز به همان دلایل از ورود او به صحنه انتخابات 96 ممانعت به عمل آمد، بی‎توجه بودند.

همین طیف سیاسی که نتیجه اعتماد به احمدی‎نژاد را به مردم نشان دادند بدون بیان هیچ عذرخواهی و ابراز پشیمانی از گذشته، امروز خود را مدافع ابراهیم رئیسی می‎دانند و ویژگی‏‎های حتی فرا زمینی که روزی به احمدی‎نژاد نسبت داده بودند را در رئیسی می‎بینند و برای او مطرح می‎کنند. 

واقعیت این است با توجه به سابقه مورد اشاره به نظر می‎رسد مردم خیلی سخت برای بار چندم به سیاسیونی اعتماد کنند که منافع حزبی را بر منافع ملی مقدم شمارند و حاضر باشند به این دلیل کشور را به قهقرا بکشانند، بنابراین در نتیجه آن ویژگی‎هایی هم که برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود بر زبان می‎آورند به سختی مورد قبول واقع خواهد شد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از چند سال مجدد به نقد کاندیدا امروز برای حمایت از کاندیدا چند سال آینده خود بر نیایند. 

محمد صادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: اصولگرایان درشرایطی می‎توانند از کاندیدایی به حمایت بپردازند که از گذشته خود اعلام پشیمانی کرده باشند. به عبارتی دیگر حامیان دیروز احمدی‎نژاد باید رفتار خود در خصوص حمایت از او را مورد نقد قرار دهند تا راه بازگشت اعتماد مردم به این طیف سیاسی مهیا شود.

وی در خصوص نتیجه عدم محقق شدن این رفتار ابراز کرد: در صورتی که اصولگرایان به این نتیجه دست نیابند، مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد و وقتی این اعتماد صورت نگیرد فرد معرفی شده هم ضرر خواهد دید زیرا براساس قاعده معرف از معرفی شده، شناخته شده‎تراست و مردم براساس شناختی که از معرف دارند نسبت به کاندیداها اقبال نشان می‎دهند.

جوادی حصار در ادامه افزود: معرف‎های  آقای رئیسی  از شخص او معروف‎ترهستند. آنان به خصوص درعدم پایبندی به رای مردم شهرت بسیاری کسب کرده‎اند زیرا نشان داده‎اند عهدی را که  می‎بندند، جدی نمی‎انگارند و بین منافع حزبی و ملی، حزبی را بر می‎گزینند و آن را به ملی ترجیح می‎دهند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این رابطه به موضوع برجام اشاره کرد و اظهار داشت: برجام نمونه بارز ترجیح منافع حزبی به ملی از سوی این طیف سیاسی است. مخالفت آنها با برجام حاکی از این است که براساس اعتقادات آنان جنگ نسبت به صلح و نداشتن به داشتن ارجحیت دارد. در حالی که همه می‎دانستند که جنگ برای کشور ما هیچ سودی به همراه ندارد و با این وجود اصولگرایان تندرو اصرار داشتند که برجام شکل نگیرد و راه ناهموار را بر هموار ترجیح می‎دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در ادامه تاکید کرد: با توجه به این مطالب بدون شک مردم این گروه را بسیار بیشتر از ابراهیم رئیسی می‎شناسند و طبیعی است زمانی که آقای رئیسی را به عنوان نامزد اصلح خود معرفی می‎کنند با عدم اقبال رای دهندگان روبرو خواهند شد و سبد رای سبکی را نصیب نامزد طیف خود برای ریاست‎جمهوری خواهند کرد.

وی درباره پیام رد صلاحیت محمود احمدی‎نژاد از سوی شورای نگهبان ابراز کرد: مهمترین پیام رد صلاحیت احمدی‎نژاد این است که دستگاه‎های تصمیم گیر متوجه افتادن نقاب از چهره احمدی‎نژاد شده‎اند، بنابراین به این نتیجه دست یافتند که اگر بخواهند او را وارد میدان انتخابات کنند این تقابل علنی با اراده ملت خواهد بود و در حقیقت رد صلاحیت مستقیم از جانب مردم ضرر بیشتری برای آنها خواهد داشت تا اینکه درصدد برآیند خود به احمدی‎نژاد اجازه ورود به عرصه انتخابات ندهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
1
ببین . به این عمو حصارت بگو که اگه احمدی نژاد میومد که شما باید میزدید گاراژ. برید یه نون بخورید صد بار شکر کنید که نیومد این تتمه آبروتون هم بره. این میر حسینتون کاری کرد که الی الابد باید خفقون بگیرید.
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
1
0
تو که حزب کروبی هستی بکش زیپتو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
1
هر وقت شما بابت خاتمی و موسوی و روحانی توبه کردید و از ملت عذرخواهی کردید حالا اونوقت بیا در مورد احمدی نژاد حرف بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
1
بزدلان و ترسوها براعت کنند. ملت طرفدارش هستند. راست میگید تاییدشان کنید. هشتاد درصد اجرا دارد. از ترس رد صلاحیتش کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
خاتمی کروبی وموسوی به خاطر فتنه88 باید از ساحت ملت ایران معذرت خواهی کنند
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان