تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
اسحاق جهانگیری در شبکه یک سیما:

بعد از دوره اصلاحات سرمایه‌های انسانی و مادی کشور نابود شد

اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کل درآمد کشور در دوران جنگ تحمیلی گاهی به ۷ میلیارد دلار می رسید ولی کشور خوب اداره می شد.
 رویداد۲۴_اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کل درآمد کشور در دوران جنگ تحمیلی گاهی به ۷ میلیارد دلار می رسید ولی کشور خوب اداره می شد.

اسحاق جهانگیری امشب در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیما با بیان اینکه در دوره اصلاحات گام‌های بسیار بزرگی در کشور برداشته شد، گفت:  برنامه سوم بهترین برنامه تاریخ ایران از نظر تدوین و اجرا بود. این برنامه در دولت اصلاح‌طلب سید محمد خاتمی نوشته شد و مجلس اصولگرای ناطق‌نوری آن را تصویب کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تدوین سند چشم‌انداز بیست ساله در دوران اصلاحات به این دلیل بود که افق روشن‌تری برای کشور در این دوران دیده می‌شد.

جهانگیری گفت: متاسفانه بعد از اصلاحات دوران جدیدی شروع شد که در آن مسیر توسعه کشور منحرف و سرمایه‌های انسانی و مادی کشور نابود شد. هفتصد میلیارد دلار منابع این کشوررا از بین بردند.

وی با دفاع از برجام، گفت: با برجام ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شد. به بهانه‌ تحریم چه فسادهایی که اتفاق نیفتاد.

مشروح سخنان جهانگیری:

اسحاق جهانگیری در ابتدای این برنامه که به صورت ضبط شده از شبکه یک سیما پخش می‌شد، با تبریک سالروز معلم و روز کارگر اظهار کرد: پدر من کارگر معدن بود و من با کار معدن آشنا هستم. کار معدن به انسان یاد می‌دهد که راهکار رسیدن به روزهای خوب گذشتن از کارهای سخت است. کار معدن این فرهنگ را به وجود می‌آورد که انسان باید با سختی‌ها کنار بیاید و برای مشکلات راهکار داشته باشد تا به موفقیت برسد.

وی افزود: در سیرجان با شهید نصیری که معلم من بود آشنا شدم. او مرا به سمتی هدایت کرد که با امام، انقلاب و اسلام رحمانی آشنا شدم. شهید نصیری در انفجار هفتم تیر به شهادت رسید. سپس در دانشگاه با دانشجویانی همراه شدم که برخی از آنها شهید شدند، برخی مسیر دیگری برگزیدند و برخی هم همراه هستند. مقابل مسجد ملک کرمان هدف گلوله قرار گرفتم اما به فضل الهی سلامتی به من بازگشت تا برای کشور کارهای مهمی انجام دهم.

جهانگیری با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب با دانشجویان به روستاهای محروم رفته و به روستاییان کمک می‌کردیم، خاطرنشان کرد: در سال ۵۹ اولین مسوولیت خود را گرفتم و مسوول جهاد سازندگی جیرفت شدم. سپس مسوول جهاد استان کرمان شدم و از سال ۶۳ هم دو دوره نماینده مردم جیرفت بودم. من با همان روحیه به کمیسیون برنامه و بودجه رفتم و در آن زمان کشور به خاطر جنگ مشکلات زیادی داشت. کل درآمد ارزی کشور ۷ میلیارد دلار بود که ۴ میلیارد دلار صرف هزینه جنگی می‌شد، با ۲ میلیارد دلار کالاهای اساسی مردم تامین می‌شد و تنها با یک میلیارد دلار کشور اداره می‌شد. این رقم را با عدد ۱۲۰ میلیارد دلار مقایسه کنید. واقعا باید به کسانی که در آن مقطع کشور را اداره می‌کردند دست‌مریزاد گفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
1
0
جهانگیری دیگه از روحانی هم پست تر است
نظرات شما
پیشخوان