تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
جهانگیری در شبکه سه:

"منافع ملی خط قرمز ما است"

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانان یک ظرفیت بزرگ هستند آینده یک کشور ما نباید آنان را مشغول به کارهای کنیم که سودی برایشان ندارد. سازکار سیاسی ما باید مشخص شود تا این سرمایه عظیم به هدر نرود.
رویداد۲۴-  اسحاق جهانگیری در برنامه گفت و گو با جوانان که از شبکه سه سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا تقسیم‌بندی‌های سیاسی‌ها درست است و آیا این تقسیم بندی ها جوانان را درگیر منازعات سیاسی می‌کند، گفت: انتخابات نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای جهان مهم است و ما برای این که دمکراسی را نهادینه کنیم باید به احزاب و جریان های قدرت مانور بدهیم .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید کاری کنیم که انتخابات ما به سمت حزبی شدن برود،‌سازو کار حزب مشحص است، احزاب برای اداره کشور یک سلیقه مشخص دارند و این یک تجربه موفق در تمام دنیا است. ما باید کاری کنیم که انتخابات ما به سمت پارلمانی برود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: احزاب با ائتلاف با پارلمان می توانند سلامت انتخابات را تضمین کنند. انتخابات برپایه تحزب باعث می‌شود که مردم به افرادی که ناشناخته هستند رای ندهند و هر کسی هم وارد کارزار انتخابات نشود.

این نامزد انتخاباتی تاکید :عدم وجود تحزب و جریان‌ها باعث می‌شود افراد به مخفی کاری سیاسی بیافتند. ما در منطقه ای زندگی می کنیم که خیلی انتخابات مطرح نیست اما ایران کشوری است که انتخابات آن مهم تلقی می‌شود. باید قدم‌های بزرگی برداریم تا به یک انتخاب مطلوب برسیم.

او در ادامه با بیان این که گروهای سیاسی گرد احزاب تشکیل می شوند گفت: وجود احزاب یک نیاز جدی برای عرصه سیاسی است این امر می تواند سرنوشت یک کشور را بسازد. درست که با یکدیگر رقابت دارند اما باید این رقابت را به رفاقت تبدیل کنند.

جهانگیری تاکید کرد: منافع ملی باید بر هر چیزی ارجحیت داشته باشد ، منافع ملی باید خط قرمز ما باشد و ما بر این اساس اقدام کنیم.

او در ادامه افزود: جوانان یک ظرفیت بزرگ هستند آینده یک کشور ما نباید آنان را مشغول به کارهای کنیم که سودی برایشان ندارد سازکار سیاسی ما باید مشخص شود تا این سرمایه عظیم به هدر نرود.

جهاگیری در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که برای رفع آسیب‌های اجتماعی چه برنامه‌ای دارید عنوان کرد: هر وقت بحث جوانان مطرح می شود نمی‌دانم چرا تهدیدهای جوانی مطرح می‌شود جوانان فرصت‌هایی هستند که در کشور ما وجود دارد. قشر تحصیل کرده جوانان می‌تواند ده‌ها فرصت برای کشور ایجاد کنند.

او افزود: باید قبل از این که اعتیاد را درمان کنیم به سراغ این برویم که چرا جوانان سراغ اعتیاد می‌روند. وقتی جوانان ما محدودیت‌ها را در مقابل خود می‌بینند، دنبال شادی و نشاط می‌گردند اما آن را نمی‌بینند. کنسرت و سینما می‌خواهد برود به مشکل بر می‌خورد و با محدودیت رو به رو می‌شود و به اعتیاد روی می‌آورد.

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: نباید فرصت جوانی را از جوانان بگیریم مردم ایران هیچ‌گاه پا از ارزش‌ها فراتر نگذاشته‌اند و همیشه آن را رعایت می‌کنند.

برخی با برخوردهای انتظامی دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت : این دولت تمام تلاش خود را برای رفع آسیب‌های اجتماعی به کار برد. بعضی‌ها با برخورد‌های انتظامی فقط می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند. این اشتباه است و باید ما مشکلات را ریشه یابی کنیم.

او خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی برای مقام معظم رهبری بسیار مهم است. گزارشاتی در این زمینه تهیه شد و به ایشان ارائه شد. چندین جلسه با حضور رهبری و سایر سران قوا گذاشته شد و مسائل اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

جهانگیری افزود: در وزارت کشور شورای اجتماعی با ریاست رئیس جمهور تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نیز ارائه شد.

این نامزد انتخاباتی خاطرنشان کرد:‌ امروز دیگر اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است که باید در طول یک مدت درمان شود،‌دیگر نباید این نگاه بر خانواده شخص معتاد باشد که آنها خانواده یک فرد مجرم باید این نگاه برداشته شود .

آمار اعتیاد در جامعه کاهش یافته است

او خبر داد: خوشبختانه امروز آمار اعتیاد کاهش پیدا کرده است مراکز ترک اعتیاد نیز به وجود آمدند که به این امر کمک شایانی کرده اند

ادامه دارد

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان