تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
این خبر به روز رسانی می‌شود

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای

از دقایقی پیش رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز شد.
رویداد۲۴-دقایقی پیش عبدالرضا رحمانی‌فضلی دستور آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره ای انتخابات مجلس شورای اسلامی را صادر کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از همان دقایق اولیه و پیش از آغاز ثبت‌نام، مردم در پشت درب شعب اخذ رای جمع شده بودند.

۸:۰۵؛رهبرانقلاب: سرنوشت کشور دست آحاد مردم است/ مردم کارنیک را در اول وقت انجام دهند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در همان دقایق اولیه رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداختند.

ایشان پس از آنکه رای خود را به صندوق رای انداختند، در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای دارید، اظهار کردند: اولا خداوند متعال را برای نعمت مردم سالاری و انتخابات و حضور مردم سپاسگزاری می کنم. نعمت بزرگی است. به حمدالله مردم ما هم شکرگذار این نعمت هستند چون که شرکت می‌کنند.

رهبر انقلاب افزودند: توصیه من این است که هر چه بیشتر شرکت کنند و هر چه زودتر به پای صندوق‌ها بیایند. معتقدم کار نیک را باید در اول وقت آن انجام داد و نباید به تاخیر انداخت. معتقدم انتخابات ریاست جمهوری بسیاری مهم است و سرنوشت کشور دست‌ آحاد مردم است که رییس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند. به اهمیت این کار توجه کنند.

ایشان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز بیان کردند: انتخابات شوراهای شهر و روستا هم مهم است چراکه کسانی که انتخاب می شودند مسائل روزمره مردم را در شهرها و روستا اختیار دارند که آن هم مهم و نیاز است با شناخت در انتخابات شرکت کنند.

۸:۰۰؛وزیر کشور: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز انتخابات دهمین دوره میان‌دوره‌ای مجلس و پنجمین دوره انتخابات شوراها و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

او ادامه داد: لازم است از همه عوامل اجرایی، قضایی و ثبت احوال تشکر کنم. باید از مردم خوب که در این ایام برای رعایت همه قوانین شرایط آرامی را ایجاد کردند تشکر کنم. از همه می‌خواهیم که حضور به موقع و مستمر و به موقع سر صندوق داشته باشند و نیاز نباشد تمدیدهای زیاد داشته باشیم.

وزیر کشور یادآور شد: در این ساعت‌ها احتمال شایعات در فضای مجازی و افکار عمومی وجود دارد از مردم می خواهیم بدون توجه به همه این‌ها نگاه‌ها به ستاد انتخابات و صدا و سیما باشد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: رویداد24 ، انتخابات ، رای ، مردم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان