تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
حسین سبحانی نیا فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

تخلفات در انتخابات جزئی است و تاثیری بر کلیت ندارد/کار دولت دوم روحانی سخت می‎شود

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: تخلفات جزئی است وبرکلیت نتیجه انتخابات تاثیر نخواهد گذاشت، اما عواقب عدم بررسی آن بسیار ناخوشایند خواهد بود.
رویداد۲۴حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: تخلفات جزئی است وبرکلیت نتیجه انتخابات تاثیر نخواهد گذاشت، اما عواقب عدم بررسی آن بسیار ناخوشایند خواهد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسیده و دبیرشورای‌‌نگهبان، آیت‌الله جنتی نیز برسلامت آن تاکید کرده است. پیش ازاین اعلام نظر نیزمقام معظم رهبری پیام تشکر و قدردانی خود را بابت حضور مردم در این انتخابات صادر کرده بودند، اما هنوز اصولگرایان از بررسی تخلفات صحبت به میان می‌آورند و خواستار بررسی آن هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گردهمایی جبهه مردمی  نیروهای انقلاب ضمن اشاره به جلسه با آیت‌الله جنتی مطرح کرده است که«بنده روزگذشته با آیت‌الله جنتی ملاقات داشتم و به ایشان تأکید کردم مردم انتظار دارند که ببینند شورای نگهبان چه قضاوتی می‌کند. شورای نگهبان باید موارد تخلف انتخاباتی را بشناسد و به مردم معرفی کند. تخلفات انتخاباتی در حدی نیست که در نتیجه کلی انتخابات اثر بگذارد اما ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد تخلفات و گزارشات ارسالی به شورای نگهبان رای رئیسی از 16 به 19 و روحانی نیز از 23 به 21 میلیون رای برسد.»

حسین سبحانی نیا، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه طراحان تخلف به دنبال چه هستند، گفت: بحث تخلف واقعیت‌های موجود است و تا زمانی که شورای نگهبان نظر خود را به طور رسمی دراین‌باره اعلام نکند حق رسیدگی به مطالبات وجود دارد گرچه این مسائل ایراد کلی به انتخابات وارد نمی‌کند، ولی مواردی بوده و اگر بررسی نشود به پایه و مبنایی برای آینده تبدیل خواهد شد.

وی درباره اعلام نظر دبیرشورای نگهبان بیان کرد: نظر رسمی شورای نگهبان هنوز مطرح نشده، البته  تخلفات جزئی است و همانطور که اشاره شد برکلیت نتیجه انتخابات تاثیر نخواهد گذاشت، اما عواقب عدم بررسی آن بسیار ناخوشایند خواهد بود. بنابراین طرح مسئله ازاین نگاه شاید بیراه  نباشد.

سبحانی‌نیا در خصوص اظهارنظررئیس ستاد ابراهیم رئیسی (نیکزاد) درباره تخلفات انتخاباتی توضیح داد: آقای رئیسی خود در پیامی کلیات انتخابات را نفی نکرد، منتها دررسیدگی به تخلفات خواستار رسیدگی شد که قانونا تاسه‌شنبه هفته آینده باید اعلام نتایج بررسی‌ها انجام شود.

این نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی در رابطه با رفتاراصولگرایان در ریاست‌جمهوری دوم روحانی ابراز کرد: دولت در شرایط موجود ممکن است با انتقادهایی مواجه شود و گروه‌هایی مدعی باشند که این امر کاملا طبیعی است هر دولتی که در نتیجه رقابت یک اکثریت واقلیتی به وجود آید که آن اقلیت قابل اعتنا باشد، کارش سخت می‌شود. دولت باید تمام جوانب امر را بسنجد و کارها در حد مقدور کارشناسی شده باشد و از مدیران کم حاشیه بهره ببرد.

وی در ادامه افزود: بنا نیست جنجال‌آفرینی شود، اگر دقت‌های لازم از سوی دولت صورت گیرد جای هیچ بحثی به وجود نخواهد آمد، ولی مسائل  اقتصادی جدی است و دولت باید در این قسمت ازتیم کارآمدی استفاده کند تا امیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم باشد اگرغیر از این روال دیگری مدنظر قراردهند، طبعا رقبا این ایرادها را نسبت به وعده‌های داده شده مطرح خواهند کرد و دولت را به نقد می‌کشند.

این نماینده پیشین اصولگرا در مجلس شورای اسلامی درباره آینده سیاسی قالیباف و ابراهیم رئیسی نیز بیان کرد: از وجود این آقایان در مدیریت کشور حتما استفاده خواهد شد، البته این آقایان درصدی را برای شکست حتما در نظر گرفته بودند و این سرنوشت خیلی از مدیران خواهد بود که گاهی بخش‌های مدیریتی‌شان تغییر می‌کند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان