تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

قانون AFC همدست داور چینی برای محروم کردن اسماعیلی در دیدار برگشت استقلال و العین

داور دیدار استقلال و العین در کمال ناباوری در اواخر نیمه دوم فرشید اسماعیلی را در حالی که خطایی مرتکب نشده بود از بازی اخراج کرد تا این بازیکن را خیلی راحت از بازی برگشت محروم کند.
 رویداد۲۴داور دیدار استقلال و العین در کمال ناباوری در اواخر نیمه دوم فرشید اسماعیلی را در حالی که خطایی مرتکب نشده بود از بازی اخراج کرد تا این بازیکن را خیلی راحت از بازی برگشت محروم کند.

بعد از این اتفاق بحث درخواست استقلالی‌ها برای بخشیده شدن کارت قرمز فرشید اسماعیلی مطرح شد اما ظاهرا برخی قوانین این اجازه را نمی‌دهد که کارت قرمز یک بازیکن بخشیده شود.

درباره اینکه چه مواردی درخصوص اشتباه داوران منجر به بخشش بازیکن می‌شود به طور مشخص باید گفت اگر یک بازیکن خطایی را مرتکب شود و داور به اشتباه به یک بازیکن دیگر کارت نشان بدهد، این مورد از مصداق‌های بخشش بازیکنی هست که به اشتباه کارت گرفته است.

با این حال خیلی بعید است که کارت زرد یا قرمز یک بازیکن بخاطر خطایی که مرتکب شده (شدت یا نوع وقوع خطا) است از سوی کمیته انضباطی AFC یا فیفا پاک شود.

طبق بند٧٩.١.٢ آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، این آیین‌نامه فقط در خصوص اشتباهات آشکار داور اختیار را به کمیته انضباطی داده است که یکی از مصادیق آن در مورد اشتباهاتی نظیر دادن کارت به فرد دیگر به جای فرد خاطی است.

بر همین اساس بسیار بعید است که پرونده اسماعیلی شامل مورد اشتباه آشکار داوری و یا تحریم موارد نقض آشکاری که از چشم یا توجه مقامات رسمی مسابقات دور یا پنهان مانده‌اند، شود.
منبع: فارس
برچسب ها: رویداد24 ، اسماعیلی ، afc
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان