تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

وقتی تندروها کند ذهن می شوند (تصاویر)

روزنامه کیهان در گزارش صفحه نخست امروز خود اقدام به انتشار نقل قولی از هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه «اگر رئیس جمهور شوم، مجوز قتل عام 200 هزار فلسطینی را صادر می کنم»، کرده در حالیکه این خبر در یک طنزنامه منتشر شده و در انتهای آن ذکر شده «قابل توجه کندذهن ها: این متن طنز بود».
رویداد24- روزنامه کیهان در گزارش صفحه نخست امروز خود اقدام به انتشار نقل قولی از هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه «اگر رئیس جمهور شوم، مجوز قتل عام 200 هزار فلسطینی را صادر می کنم»، کرده در حالیکه این خبر در یک طنزنامه منتشر شده و در انتهای آن ذکر شده «قابل توجه کندذهن ها: این متن طنز بود».

وقتی تندروها کندذهن می شود (تصاویر)

به گزارش رویداد24، روز گذشته سایت هایی چون خبرگزاری مهر، باشگاه خبرنگاران جوان و سایت میزان نیز اقدام به انتشار این خبر کرده بودند. این در حالی است که این خبر روز گذشته در «میدایست بیست» (themideastbeast) منتشر شد که یک نشریه طنز است و شخصیت های برجسته سیاسی به خصوص در حوزه خاورمیانه را به سخره می گیرد و اغلب به انتشار خبرهای طنز در مورد آنها می پردازد.

نکته قابل توجه در این گزارش این است که میدایست بیست در انتهای گزارش خود متذکر شده که «قابل توجه کندذهن ها: این متن طنز بود» ('satire**for those deemed 'slow**)  تا دیگر رسانه ها این مطلب را جدی نگیرند.

وقتی تندروها کند ذهن می شوند (تصاویر)

اما روز گذشته تعدادی از خبرگزاری ها و رسانه های داخلی به پوشش این اخبار پرداختند و در انتها نیز این خبر سر از صفحه نخست روزنامه تندروی کیهان درآورد.

در بخشی از این گزارش طنز آمده: «هیلاری کلینتون در نامه ای برای حییم سابان میلیاردر یهودی آمریکایی نوشت: در صورت  تصدی ریاست  جمهوری آمریکا  به  اسرائیل اجازه خواهم داد به جای فقط 2000 نفر، 200 هزار تن از ساکنان نوار غزه را به قتل برساند. اشاره وی به حمله نظامی تابستان سال 2014 رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود که  بیش از 2000 نفر از ساکنان این منطقه به شهادت رسیدند . نامه هیلاری کلینتون به سابان که در روزنامه گاردین  منتشر شد، به معنای مقاصد آشکار سیاست های آینده این نامزد دموکرات‌ به ویژه  قصد وی برای اعطای چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای کشتار نزدیک به 10 درصد از ساکنان نوار غزه و نیز حمایت سیاسی ، اقتصادی و نظامی کامل وی  از تل آویو است.» 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان