تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

تحریک دوقطبی، مغایر مصلحت ملی

جمع آرای دوستان اصولگرا در 96 از جمع آرای متعلق به همه آنان در 92 کمتر است که این نشان می‌دهد آنان هم در انتخابات و هم در پایگاه اجتماعی شکست خورده‌اند. آرای اینان آرای طیفی رنگارنگ است که این بار ناپایدار و جبری، پشت سر یک فرد غیرسیاسی قرار گرفت و نمی‌توان آن را شخصی و جزو ‌ویژگی‌های آن کاندیدا دانست.

رویداد۲۴- این دوستان خود را نماد اسلام و ارزش‌های آن پنداشته و مجاز می‌دانند تا در کارزار انتخابات بیشترین بهره‌ را از دین برده و هر فاجعه‌ای را توجیه دینی کنند. در کنار توجیه دینی مجاز هستند مخالفین خود را به بی دینی، توده‌‌واری، رأی حلال و رأی حرام متهم کنند که البته تهران پاسخ‌شان را در 94 و ایران در 96 داد. تحریک بیشتر دوقطبی در کشور به مصلحت ملی نیست، کشور یک ملت، یک رهبر، یک دولت دارد و باید به نتایج انتخابات و دولت مشروع برآمده ازآن متعهد بمانیم. تحریک، راه ماندگاری آرای شما نیست، راه نگه‌داشتن هواداران نیست، راه ماندن در عالم سیاست و سیاست‌ورزی نیست، باید اخلاق و اعتماد به ملت را پیشه کنیم. در هیچ کجای جهان دوباره پشت سرشکست خورده‌ها قرار نمی‌گیرند، رسم است که آن کاندیداها، مسئولیت شکست را به عهده گرفته و از عالم سیاست خداحافظی کنند.

به دفعات، در سپهر سیاست ایران، حضور چندباره کاندیداهای شکست خورده آزموده شده است، باور کنید مردمان در سیاست‌‌ورزی رفتار یکسان و شباهت‌های زیادی دارند. البته در سیاست، تحمل شکست‌های مکرر در پایگاه اجتماعی و انتخابات و کاندیداها سخت است، تنها، تغییر رویکرد تئوریک و عملی می‌تواند سبب بازسازی شود. شما دوستان، هیچ گاه از واقعیت سیاست درس نگرفته و همواره شکست خورده‌اید، چهره‌سازی مجدد از کسانی که در نزد مردم بازنده شده‌‌اند، یک خطای استراتژیک است. درس رقابت در سیاست، تمکین نتیجه انتخابات، بررسی دلایل شکست و درس از آن، بازسازی شرایط حضور مجدد، احترام به افکار عمومی و تغییر گفتمان و چهره‌های اصلی است. 

 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان