تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

فراکسیون امید در حفظ مطهری و پزشکیان در هیئت‌رئیسه مصمم است

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید تأکید کرد: علی مطهری در زمان‌های مختلف مواضع خیلی صریحی درباره حقوق مدنی افراد داشته و مواردی که در جامعه از سوی ایشان مطرح شد شاخص و زبانزد بود که موجب خوشحالی مردم و عصبانیت و ناراحتی عده‌ای دیگر شد. بر همین اساس سناریویی علیه مطهری طراحی کرده‌اند تا او به‌عنوان نواب مجلس سمتی نداشته باشد.
رویداد۲۴علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید تأکید کرد: علی مطهری در زمان‌های مختلف مواضع خیلی صریحی درباره حقوق مدنی افراد داشته و مواردی که در جامعه از سوی ایشان مطرح شد شاخص و زبانزد بود که موجب خوشحالی مردم و عصبانیت و ناراحتی عده‌ای دیگر شد. بر همین اساس سناریویی برای حذف مطهری از هیات رئیسه مجلس طراحی کرده‌اند.

عمر هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یک سال است و چهارشنبه هفته جاری نمایندگان بار دیگر برای انتخاب آن تصمیم خواهند گرفت.

سال گذشته این انتخابات با حاشیه‌هایی همراه شد و برخی از نمایندگان نسبت به دخالت تعدادی از وزرا در این امر گلایه داشتند، همچنین بعضی از اعضای فراکسیون امید هم با وزرا همگام شدند که خود این مسئله سبب شد حتی به شیوه تهیه فهرست امید نیز انتقاداتی وارد شود.

برای امسال هم بر اساس اخبار به نظر می‌رسد اصولگرایان تندرو در ائتلاف با طیف نزدیک به علی لاریجانی که بازهم همان وزرا در این رابطه بی‎نقش نیستند به توافقاتی درباره حذف علی مطهری از هیئت‌رئیسه دست‌یافته‌اند، البته محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که «علی مطهری و مسعود پزشکیان خط قرمز فراکسیون است.» اما به نظر می‌رسد طیفی که به دنبال این حذف‌اند، بسیار جدی آن را پیگیری می‌کنند.

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دخالت وزرا در انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس گفت: شواهد و قرائن روشنی دراین‌باره به دست ما نرسیده، ولی مطرح‌شده که این کار در حال انجام است. البته این امر را بعید می‌دانم و به نظر می‌رسد منشأ طرح مداخله در انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس به دور اول برمی‌گردد که شائبه‌های زیادی در رابطه با دخالت برخی از وزرا و تلاش‌های آنان در این رابطه مطرح شد.

رحیمی درباره ائتلاف تندروهای مجلس با طیف نزدیک به لاریجانی برای حذف علی مطهری از هیئت‌رئیسه نیز توضیح داد: از مواضع آزاد و شجاعانه علی مطهری در بخش‌هایی عصبانی شده‌اند و به‌طور رسمی در کمیسیون تدوین آئین‌نامه دست به شکایت هم زدند که پس از بررسی توفیقی به دست نیاوردند و شکایت وارد دانسته نشد. همین گروه از حضور آقای مطهری در هیئت‌رئیسه همچنان ناراحت هستند، منتها فراکسیون امید از آقای مطهری به‌طورجدی حمایت به عمل می‌آورد زیرا او علاوه بر شخصیت ارزشمند خود نمادی از آزادمنشی و آزادگی فراکسیون امید است.

این عضو فراکسیون امید در خصوص بهانه تندروها در مجلس که به دیدار علی مطهری با سید محمدخاتمی ربط می‌دهند، ابراز کرد: یکی از موارد شکایت این افراد در کمیسیون تدوین آئین‌نامه از علی مطهری همین دیدار با سید محمدخاتمی بود. به‌هرحال مطهری در زمان‌های مختلف مواضع خیلی صریحی درباره حقوق مدنی افراد داشته است و مواردی که در جامعه از سوی ایشان مطرح شد شاخص و زبانزد بود که موجب خوشحالی مردم و عصبانیت و ناراحتی این عده شد. بر همین اساس سناریویی حذف مطهری از هیات رئیسه مجلس را طراحی کردند، ولی فراکسیون امید مصمم است آقای مطهری را درهیات رئیسه حفظ کند.

رحیمی درباره کاندیدا ریاست مجلس بیان کرد: امروز عصر فراکسیون امید در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کند و هنوز به‌صورت قطعی کاندیداهای لیست امید برای ریاست، ناظر و دبیر مشخص نیستند.

وی در خصوص حفظ فرد دیگری به‌غیراز علی مطهری در هیئت‌رئیسه مجلس یادآور شد: در خصوص حفظ نواب رئیس (مطهری و پزشکیان) عزم جدی داریم که حتماً آنان را حفظ بکنیم، اما شواهد نشان می‌دهد که برخی در مجلس هم عزم جدی مخالف ما به‌خصوص درباره آقای مطهری دارند و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا او در هیئت‌رئیسه حضور نداشته باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان