تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶

مراقب میراث هاشمی باشید

حسین یزدی
رویداد۲۴- بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و پیروزی روحانی و لیست‌های امید اینبار نوبت اعتدالیون و اصولگرایان معتدل بود که در انتخابات هیأت رئیسه مجلس اصلاح‌طلبان را نادیده بگیرند.

اعتدالیون بدون آنکه با اصلاح طلبان مذاکره کنند برای این انتخابات درون پارلمانی با فراکسیون اصولگرایان وارد مذاکره شدند و به تفاهماتی برای هیات رئیسه مجلس رسیدند تا فراکسیون ۸۰ نفره اصلاح طلبان در مجلس نادیده گرفته شوند.

اکنون اخباری که از درون پارلمان به گوش می رسد حکایت از آن دارد که در انتخابات فردای مجلس اصلاح طلبان از هیات رئیسه حذف خواهند شد و دیگر چهره‌ای همچون علی مطهری که صدای ملت لقب گرفته است در صدر خانه ملت نخواهد نشست.

 اصلاح‌طلبان هم که دیدند تمامی درها بر روی آن‌ها بسته شده است از طریق توییتر برای هم لیستی‌های خود در فراکسیون مستقلین ولایی خط و نشان کشیدند.

اصلاح طلبان پس از هشت سال دوری از قدرت  بار دیگر به مدد دولت روحانی  به آن‌ها اجازه داده شد تا وارد فرآیندهای حکومتی همچون شوراهای کلان شهرها شوند.

 آن‌ها تا قبل از این می‌گفتند حال که به ما اجازه داده نمی‌شود در حکومت وارد شویم برای حفظ کشور تمام تلاش خود را برای بقای جبهه متحد اصلاح‌طلبان ، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل خواهیم کرد و در جامعه مدنی به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

اما در انتخابات شوراها آنجا که توانستند کاندیداهای خود را داشته باشند همه آن حرف‌ها و ۸ سال سیاه گذشته را فراموش کردند و رو به انحصارگرایی آوردند.

اصلاح‌طلبان باید در ذهن خود بار دیگر بیست سال گذشته را یکبار دیگر مرور کنند و به یاد آورند چه بر آن‌ها گذشته است و خطاهای گذشته را تکرار نکنند.

اعتدالیون هم باید بدانند بدون حفظ وحدت با اصلاح طلبان هیچ پیروزی نخواهند داشت و دو طرف باید به سرعت خطاهای خود را جبران کنند و تا دیر نشده است اقدامات لازم را برای حفظ وحدت و حمایت از روحانی در راستای تداوم نجات کشور و خروج آن از بحران در دستور کار خود قرار دهند و بدانند در دو سال آینده باید پاسخگوی عملکرد خود در انتخابات آینده مجلس در سال ۹۸ باشند و نباید طوری عمل کنند که تمامی میراث هاشمی از بین برود و شرمنده ملت و کشور شوند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان