تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

اتحاد ملت و میثاق با شعارهای اساسی انقلاب ضامن امنیت کشور

سیدشهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی استانداری تهران
رویداد۲۴- دولت جمهوری اسلامی سازمان واحدی است و همه نگاه ها و اندیشه ها فرصت نقد و کمک به اصلاح آن را دارا هستند و نیازی به حضور در پستوها و تاریکخانه ها نیست.
وظیفه همگانی امر بمعروف و نهی ازمنکر به همه فرصت کمک به نقد و اصلاح دولت را می دهد و بحمدالله دستگاه قضایی احدی را بجرم انتقاد و تخریب دولت محکوم نکرده است. باید این فرصت را برای کمک به توسعه میهن اسلامی قدر بدانیم و ازکینه توزی ها بپرهیزیم. دولت مدعی نیست رکن دین و دیانت است دولت خود را در خدمت آرمان های بلند دین مبین اسلام و جامعه می داند و از هر طرح و برنامه ای که به تحقق مقاصد عالی کشور کمک کند، استقبال می کند.
دولت جمهوری اسلامی همچنان به آرمان های بنیانگدار فقید انقلاب اسلامی معتقد و متعهد است ولی مصادره به مطلوب مکتب او را بر نمی تابد، مکتب امام یک منظومه هست که با تحجر در دین و استفاده ابزاری از اعتقاد مستحکم مردم به دین و لاابالیگری به یک اندازه در تعارض است.
دولت نقش بی بدیل مردم در صیانت از آرمان های امام را جدی و ضروری می داند و مشعل امید به راه نورانی او را در دنیای تاریک امروز مشتعل نگه خواهد داشت.
امام، انقلاب و ولایت را متعلق به عموم جامعه و حتی جهان اسلام می داند و هرکس به فراخور معرفت و دانش خویش از این مفاخر بهره می جوید و درانحصار هیچ گروه و دسته ای قرارنمی گیرد.
نقش تاریخی جمهوری اسلامی در جهان پرآشوب با تبعیت همگانی از آموزه های اخلاق دینی قابل صیانت خواهد بود. مردم از نگاه های تکفیری و خودمقدس پنداری بیزارند. قداست مربوط به دین خداست نه افرادی که خود را دیندار می پندارند و قداست افراد با نحوه سلوک و پای بندی آنان به موازین اخلاقی دین سنجیده می شود نه ادعاهای بی اساس.
حقانیت هیچ شخص و گروهی بالاتر از امیرالمومنین علی (ع) نیست. او از حق الهی خویش به واسطه عدم همراهی مردم چشم پوشی کرد تا قوام و عظمت مسلمانان در سایه اختلافات در معرض مخاطره قرارنگیرد. همه باید به شیوه های اخلاقی و سیره عملی او در امر دینداری و اعمال سیاست های دینی تاسی جویند و شیرازه وحدت جامعه و کشور را صیانت نمایند. بی تردید هر اقدام اختلاف برانگیز و رفتار کینه توزانه در برابر اراده عمومی مردم خدشه در ارکان دینداری است که خداوند به حفظ آن در سایه وحدت و کلمه الله فرمان داده است.
انتخابات 29 اردیبهشت تجدید حیات سیاسی ملتی بود که با آرمان های اصلی انقلاب اسلامی یعنی آزادی، استقلال، جمهوریت واسلامیت پیوند عمیقی یافته است. و این حضور حداکثری سرشار از اشتیاق و احترام و نظم مثال زدنی را برای صیانت از یکپارچگی کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی باید قدر بدانیم.
همه آحاد ملت طبق قانون اساسی از حقوقی برخوردارند که مجموعه حاکمیت خود را باید متعهد به رعایت آن حقوق بداند. تربیت سیاسی جامعه در گرو اخلاق مداری و رفتار صادقانه مسیولان کشور شکل می گیرد و باید در انتخاب و انتصاب مسیولان به این نکته مهم توجه داشته باشیم.
اگر می خواهیم مردم به آرمان های انقلاب وفادار بمانند باید با آنان صادقانه رفتار نماییم و در تکریم آنان بکوشیم اگر مردم مسیولان جامعه خود را بپذیرند و دوست داشته باشند هیچ قدرتی قادر به شکست آنان نخواهد بود، مسیولان نیز باید هنر نفود مردم را با رفتارهای شایسته بیاموزند تا از قبل این سرمایه بزرگ مسیر پیشرفت کشور گشوده و هموارگردد. جمهوریتی که براساس دینداری جامعه شکل گیرد توام با محبت و وفاداریست و این مفهومی والا از ولایت است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اتحاد ، امنیت ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان