تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

کوربین: احتمال برگزاری یک انتخابات زودهنگام دیگر در انگلیس

بعد از ناکامی انتخاباتی برای حزب حاکم انگلیس، رهبر اپوزیسیون پیش‌بینی کرد انتخابات دیگری در همین سال یا اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.

رویداد۲۴-بعد از ناکامی انتخاباتی برای حزب حاکم انگلیس، رهبر اپوزیسیون پیش‌بینی کرد انتخابات دیگری در همین سال یا اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.بعد از آنکه نتیجه انتخابات بریتانیا با عدم کسب حداکثر مطلق برای هیچ یک از احزاب به پایان رسید، ترزا می رهبر حزب محافظه‌کار اعلام کرد با یک حزب کوچک ایرلندی ائتلاف کرده و تشکیل دولت جدید می‌دهد که با مخالفت دیگر چهره‌های سیاسی انگلیس مواجه شد.

به نوشته روزنامه گاردین، جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون بریتانیا که قبلا خواستار استعفای ترزا می شده بود، گفت کشور نمی‌تواند با این شرایط ادامه دهد و احتمال زیادی وجود دارد که در همین سال و یا اوایل سال آینده میلادی انتخابات دیگری برگزار شود. وی همچنین از امیدواری خود برای نخست وزیری گفته بود.
یکی از نمایندگان حزب حاکم به نام آنا سوبری هم گفت ترزا می باید در زمان مناسب کنار برود چرا که وضعیت ترزا می غیرقابل دفاع است اما در حال حاضر آنچه اکنون کشور بدان نیاز دارد، ثبات است.
همچنین جورج آزبورن از وزرای سابق دارایی انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که ترزا می مانند یک مرده متحرک است که در مسیر مرگ قرار دارد و به زودی همه شاهد سقوط وی خواهند بود.
پنج شنبه گذشته انتخابات سراسری زودتر از موعد در بریتانیا برگزار شد و این خانم می بود که یک ماه ونیم پیش درخواست این انتخابات را داد تا به گفته خودش باکسب کرسیهای بیشتر برای حزبش دولتی قوی و مقتدر در مذاکرات برگزیت برای خروج از اتحادیه اروپا داشته باشد.
روز جمعه نتیجه انتخابات باخت سنگینی برای حزب محافظه کار بود چرا که کرسی‌های پیشین خود را از دست دادند و حتی نتوانستند نصف به اضافه یک کرسی برای تشکیل دولت یکپارچه را به دست آوردند و مجبور به ائتلاف شدند.

منبع: العالم
نظرات شما
پیشخوان