تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

انحصاری بودن تأمین اجتماعی، مشکل اصلی این سازمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مشکل اصلی تأمین اجتماعی، انحصاری بودن و بی رقیب بودن این سازمان است و این وضعیت مشکلاتی را به وجود آورده است.
رویداد۲۴- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مشکل اصلی تأمین اجتماعی، انحصاری بودن و بی رقیب بودن این سازمان است و این وضعیت مشکلاتی را به وجود آورده است.

 «سیدمهدی طبیب‌زاده» صبح امروز 25 خردادماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: رسالت اتاق بازرگانی بهبود فضای کسب و کار است و در این راستا برای تسهیل امور سرمایه گذاری و صدور مجوزها تلاش می کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بیمه، بانک و مالیات افزود: هر نوع فعالیت اقتصادی با این سه موضوع درگیر است و بخش مهمی از دغدغه و زمان فعالان این حوزه مشغول به این امور می شود.

طبیب‌زاده با اشاره به فعالیت ها در زمینه کاهش مشکلات فعالان اقتصادی تصریح کرد: ابتدا آموزش ذی نفعان را در دستور کار قرار داده ایم که در صورت آشنایی با مقررات، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد و برای تقویت کمیسیون ها نیز سعی می شود افراد قوی انتخاب کنیم تا از حقوق حقه افراد در کمیسیون ها دفاع کنند.

رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد: براساس کارشناسی های متعدد، اصلاح قوانین و مقررات را نیز دنبال می کنیم که در این حوزه مسائلی جمع بندی شده و اگر رفع شود، بخش زیای از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به تعامل با سازمان های مربوطه اظهار کرد: اختیاراتی که در سطح ملی است نیز احصاء شده و باید توسط مسوولان مرکز این اصلاح قوانین صورت بگیرد.

طبیب‌زاده افزود: شورای گفت و گو می تواند مجرایی برای اصلاح قوانین باشد و مصوبات این شورا در کشور در دستور کار وزیران قرار خواهد گرفت و کمک کننده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی تامین اجتماعی، انحصاری بودن و بی رقیب بودن این سازمان است و این وضعیت مشکلاتی را به وجود آورده و تغییراتی که در دولت دهم در این سازمان رخ داد، مشکلات را بیشتر کرده است.

طبیب‌زاده یادآور شد: مرکز داوری اتاق بازرگانی را تشکیل داده ایم و در تیرماه امسال همایش داوری منطقه ای را برگزار می کنیم و این از جمله اقدامات در حمایت از فعالیت های رسمی و قانونی است و امیدواریم به بهبود فضای کسب و کار کمک کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان