تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

انتقاد سازمان عفو بین الملل از عملکرد امریکا درخصوص حقوق بشر

سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه در گزارشی از نحوه عملکرد دولت امریکا در قبال رعایت حقوق بشر در این کشور به شدت انتقاد کرد.

رویداد۲۴-سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه در گزارشی از نحوه عملکرد دولت امریکا در قبال رعایت حقوق بشر در این کشور به شدت انتقاد کرد. در این گزارش آمده است: امریکا هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری و پایان دادن به مصونیت نقض سیستماتیک حقوق بشر در این کشور از جمله شکنجه یا ربودن افراد بر اساس برنامه های سازمان سیا، انجام نداده است.

در بخشی از گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است: دو سال پس از آنکه کمیته حقوق بشر سنای امریکا گزارشی را درباره بدر فتاری ها در بازداشت مخفی تحت هدایت سیا منتشر کرد، اما هنوز هیچ گونه پاسخ گویی در قبال این جرایم بر اساس قوانین بین المللی صورت نگرفته و هیچ قدم مثبتی در جهت پایان دادن به این موضوع بداشته نشده است.
در ادامه این گزارش آمده است، بازداشت شدگان بیشتری از بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا به مکان های دیگری منتقل شدند، اما دیگر افراد همچنان به صورت نامحدود در سایر مراکز نگهداری می شوند و این در حالی است که همچنان با زندانیان بدرفتاری های زیادی می شود. رسیدگی های کمیسیون های نظامی قبل از محاکمه در برخی موارد همچنان ادامه دارد و نگرانی های زیادی در این رابطه وجود دارد.
در ماه آگوست نیز کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در این باره مراتب نگرانی عمیق خود را اعلام و تاکید کرد تحقیقات درباره شکنجه در چارچوب روند مبارزه با تروریسم که دولت امریکا از نظر قانونی به انجام آن تعهده داده، انجام نشده است.
همچنین این کمیته اعلام کرد دولت امریکا اطلاعات بیشتری را اضافه نکرده است. این گزارش شش هزار و 963 صفحه ای همچنان در طبقه بندی به شدت محرمانه قرار دارد.
در واقع باید گفت که امریکا هیچ قدمی به منظور پایان دادن به مصونیت نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و ربایش افراد بر اساس برنامه های سازمان سیا، برنداشته است.
به اذعان بسیاری از وکلا و حقوق دانان برجسته، امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در سراسر جهان است این خبر نباید برای بسیاری از رسانه ها و مردم جهان، شگفت انگیز و باور نکردنی به نظر برسد، اما قدرت پرده پوشی و پنهانکاری از نوع امریکایی آن تاکنون توانسته، اذهان بسیاری را نسبت به این واقعی ترین خبر در دنیای رسانه، بی باور و مردد سازد.
جنایت های آمریکا در زندان های گوانتانامو و بگرام بر هیچ فردی پوشیده نیست.
این در حالی است که امریکا در عین حال و با بی شرمی تمام بزرگترین مدعی اعاده حقوق بشر برای ملت های جهان نیز هست.
امریکا در عین حالی که بزرگ ترین مدعی حقوق بشر است، بزرگ ترین ناقض آن نیز هست و این یعنی اینکه حقوق بشر امریکایی، بزرگ ترین دروغ و فریب دنیای ماست. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان