تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

جزئیات عملیات پهپادی کره‌شمالی از زبان همسایه جنوبی

مقامات نظامی کره جنوبی روز چهارشنبه تایید کردند، پهپادی که هفته گذشته در نزدیکی مرز دو کشور سقوط کرده متعلق به کره شمالی بوده و این هواپیما به قصد جمع آوری اطلاعات نظامی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

رویداد۲۴-مقامات نظامی کره جنوبی روز چهارشنبه تایید کردند، پهپادی که هفته گذشته در نزدیکی مرز دو کشور سقوط کرده متعلق به کره شمالی بوده و این هواپیما به قصد جمع آوری اطلاعات نظامی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.  وزارت دفاع کره جنوبی جمعه گذشته و درست چند روز بعد از آزمایش موشکی جدید ضد کشتی کره شمالی از پیدا شدن پهپادی خبر داد که به دلیل اتمام سوخت در داخل خاک این کشور سقوط کرده است.

این نهاد نظامی در آن زمان اعلام کرده بود که این هواپیمای بدون سرنشین قصد داشته از مراکز استقرار سامانه «تاد» آمریکا در خاک این کشور فیلمبرداری کند.


امروز اما ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که بررسی های صورت گرفته تایید می کند که پهپاد مورد نظر مجهز به دوربین بوده و علاوه بر تصویربرداری از سامانه های موشکی مستقر در این کشور، وارد حریم نظامی کره جنوبی شده است.


یونهاپ به نقل از مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کرد که پهپاد کره شمالی مسیری به طول 270 کیلومتر در جنوب شرقی سئول را در مدت زمان حدود 5 ساعت و نیم پرواز کرده و در این مدت 551 عکس گرفته است.


گزارش می افزاید: این پهپاد در مسیر بازگشت خود به کره شمالی در کوه های «انیجه» در استان «گانگون» سقوط کرد و توسط ساکنان محلی منطقه پیدا شد.


ژنرال «هئو تائه کئون» یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در سخنانی اقدام کره شمالی را فعالیت آشکار نظامی این کشور و نقض قوانین بین المللی دانست.


ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دقت تحرکات نظامی کره شمالی را زیر نظر دارد و اقدام پیونگ یانگ در نقض حریم هوایی خود را به شدت محکوم می کند.


در سال 2014 نیز سه هواپیمای بدون سرنشین در مناطق مختلف مرزهای بین دو کره که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، پیدا شدند که کره جنوبی در آن زمان آنها را متعلق به کره شمالی دانسته بود.


کره شمالی در سال های اخیر از برنامه ساخت پهپاد در این کشور تعریف و تمجید کرده است و به اعتقاد مقام های کره جنوبی، ارتش پیونگ یانگ حدود 300 پهپاد دارد.


بحران شبه جزیره کره با استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی تشدید شده است. آمریکا و کره جنوبی در جولای 2016 میلادی به توافق رسیدند تا سامانه دفاع موشکی تاد را در خاک کره مستقر کنند.


این سامانه دفاع موشکی برد عملیاتی معادل 200 کیلومتر دارد و برای رهگیری و نابودی موشک های کوتاه برد و میان برد طراحی و ساخته شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان