تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
در فاصله نزدیک به یک ماه تا آغاز فصل بررسی شد

آخرین آرایش و وضعیت تیم های لیگ برتری

حدود یک ماه تا آغاز فصل لیگ برتر ایران زمان باقی است و تقریباً تمام تیم های حاضر در لیگ برتر هفدهم تمرینات آماده سازی پیش فصل خود را آغاز کرده اند.

رویداد۲۴-حدود یک ماه تا آغاز فصل لیگ برتر ایران زمان باقی است و تقریباً تمام تیم های حاضر در لیگ برتر هفدهم تمرینات آماده سازی پیش فصل خود را آغاز کرده اند.شانزده تیم حاضر در لیگ برتر هفدهم این روزها مشغول آماده سازی هستند تا با بیشترین توان به استقبال لیگ برتر هفدهم بروند. در ادامه بر اساس جدول رده بندی فصل قبل، نگاهی به وضعیت و روند آماده سازی تیم های لیگ برتری تا پیش از شروع این رقابتها خواهیم داشت.

پرسپولیس که با اقتدار قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر را به دست آورد، دلیلی برای تغییر در کادر فنی نداشت. پرسپولیس پس از استراحت بعد از قهرمانی اش، تمرینات خود را از ۳۰ خرداد آغاز کرد. بزرگترین و مهم ترین چالش این تیم در فصل جدید دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر و همچنین کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

استقلال با وجود آنکه جام نگرفته بود بابت اینکه تیم خوبی ساخته، خوشحال و راضی بود؛ اما العین طعم نسبتاً شیرین این فصل را به کام آبی ها تلخ کرد. با این وجود منصوریان در سمت خود ماند و از ۲۹ خرداد تمرینات تیمش را آغاز کرد. منصوریان که بازی با العین را تلنگری برای استقلال می داند، در خصوص فصل آینده گفته همه وعده هایی که برای لیگ گذشته دادم و خیلی ها به آن خندیدند، در فصل آینده با جدیت بیشتری به دنبال دستیابی به آنها خواهیم بود.

تراکتورسازی که هنوز به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات نقره داغ است، سکان هدایت تیمش را به یحیی گل محمدی سپرده است. یحیی تمرینات تیمش را از ۲۷ خرداد آغاز کرد اما این مربی به خوبی می داند که کارش بسیار سخت است.

ذوب آهن برای لیگ هفدهم نیمکتش را به قلعه نویی باتجربه سپرده تا بلکه رویای کسب جام را تحقق ببخشد. امیر قلعه نویی که تمرینات تیمش را از ۲۸ خرداد آغاز کرده، با اطمینان اظهار داشت که این فصل ذوب آهن در جایگاه بسیار خوبی قرار خواهد گرفت.

سپاهان و کرانچار از ۲۴ خرداد کار خود را شروع کردند و هدف آنها چیزی نیست به جز کسب جام؛ سپاهان برای رسیدن به هدفش چند بازیکن مطرح را به خدمت گرفته است.

با توافق دوباره پیکان و جلالی، این تیم تمرینات خود را از هفته آخر خرداد ماه آغاز کرد تا بلکه در این فصل سهمیه آسیایی را کسب کند؛ چیزی که فصل گذشته تا یک قدمی آن هم پیش رفت اما به آن نرسید.

استقلال خوزستان و عبدالله ویسی بار دیگر به هم رسیدند؛ اما این تیم در فصل آینده کار بسیار دشواری خواهد داشت زیرا کوله باری از مشکلات پیش روی این تیم است و به غیر از مسائل مالی، بسیاری از بازیکنان و ستاره های قهرمان لیگ پانزدهم، از این تیم جدا شده اند.

گسترش فولاد هم سراغ بوناچیچ رفت و در فصل نقل و انتقالات فعالیت پرسر و صدایی ندارند. هدف آبی پوشان تبریزی کسب سهمیه آسیایی است.

در مورد نفت تهران اصلاً نمی توان اظهار نظر کرد و علامت سئوال های این تیم تمامی ندارد.

فولاد خوزستان پس از فصل نه چندان خوبی که داشت، در این فصل به سراغ پورموسوی رفت و با به خدمت گرفتن چند بازیکن نامدار و چندین مهره بی نام و نشان می خواهد به روزهای خوب گذشته برگردد.

تیم های پدیده مشهد و صنعت نفت آبادان هم در این فصل به فراتر از میانه جدول می اندیشند؛ پدیده مشهد با رضا مهاجری کار خود را دنبال می کند و می خواهد عملکرد بهتری نسبت به چند فصل گذشته داشته باشد. صنعت نفت هم با سپردن سکان هدایت تیمش به فراز کمالوند قصد دارد در این فصل تیمی متفاوت از گذشته باشد نه تیمی که برای فرار از سقوط بجنگد و از بقا در لیگ راضی و خوشحال باشد.

 

سایپا پس از فصل بدی که داشت، علی دایی را در رأس کادر فنی خود گذاشته تا بلکه بتواند به فتح جام و تکرار روزهای خوبش امیدوار باشد. سایپا تنها یک بار قهرمان لیگ برتر شده که آن هم با هدایت علی دایی بوده است. دایی امیدوار است تا تیم خوبی را روانه مسابقات کند تا بتواند عملکرد موفقی در لیگ داشته باشد.

سیاه جامگان که با هدایت اکبر میثاقیان و در هفته آخر لیگ شانزدهم توانست خود را در لیگ برتر حفظ کند، در این فصل نمی خواهد سرنوشتی مثل دو فصل قبلی داشته و کارش به اما و اگر و روز پایانی لیگ بکشد.

تیم های تازه لیگ برتری شده پارس جم جنوبی و سپیدرود رشت هم با حفظ مهدی تارتار و علی نظرمحمدی بیش از هر چیز به دنبال ثبات در لیگ برتر هستند و می خواهند جایگاه خود در لیگ برتر فوتبال ایران را تثبیت کنند.  

نظرات شما
پیشخوان