تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

ظریف در اجلاس شورای روابط خارجی اروپا در آلمان سخنرانی می‌کند

وزیر امور خارجه در جریان سفر به آلمان در افتتاحیه اجلاس سالیانه شورای روابط خارجی اروپا سخنرانی خواهد کرد.

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه در جریان سفر به آلمان در افتتاحیه اجلاس سالیانه شورای روابط خارجی اروپا سخنرانی خواهد کرد.  بهرام قاسمی با اعلام این خبر گفت: وزیر امور خارجه در سفر به آلمان در شورای روابط خارجی اروپا سخنرانی خواهد کرد.

شورای روابط خارجی اروپا یکی از اندیشکده های مهم اروپایی است که در هفت پایتخت مهم اروپا دفتر دارد. این اندیشکده در سال 2007 تاسیس شد و هدف از آن انجام پژوهش و بحث های علمی در خصوص ارتقای تاثیرگذاری سیاست خارجی اروپا اعلام شده است.


در اجلاس سال گذشته این شورا در لاهه هلند مسائلی همچون نحوه مدیریت بحران پناهجویان در اروپا ، جایگاه بریتانیا در اروپا در پی همه پرسی «برگزیت» و نیز نحوه پاسخگویی ناتو و اتحادیه اروپا به آنچه تهدیدات روسیه خوانده می شد، مورد بررسی قرار گرفت.


قاسمی همچنین گفت: وزیر امور خارجه در جریان این سفر با فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری،زیگمار گابریل وزیر خارجه، وزیر اقتصاد آلمان دردیدار و گفت و گو خواهد کرد.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی ،دیدار و گفت و گو با نمایندگان صاحبان صنایع و شرکتهای بزرگ آلمان، شرکت در نشست بنیاد مطالعاتی کوربر را از دیگر برنامه های محمد جواد ظریف در سفر به آلمان ذکر کرد.


وزیر امور خارجه در جریان سفر به ایتالیا هم با رییس پارلمان ،نخست وزیر و وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درخصوص توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد.


محمد جواد ظریف در راستای توسعه مناسبات ایران با آلمان و ایتالیا ،فردا تهران را به مقصد برلین ترک خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان