تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

مایکل باند درگذشت

مایکل باند، نویسنده سرشناس بریتانیایی ‌ در ۹۱ سالگی از دنیا رفت.
رویداد۲۴-مایکل باند، نویسنده انگلیسی خالق شخصیت خیالی «خرس پدینگتون»، درگذشت. او نخستین بار در سال ۱۹۵۸ در کتاب «خرسی به نام پدینگتون» این شخصیت را به دنیا معرفی کرد. تا کنون بیش از ۳۵ میلیون نسخه از سری کتاب‌های «خرس پدینگتون» در سراسر جهان فروخته شده است.

این نویسنده سه‌شنبه ششم تیر ماه پس از یک دوره کوتاه بیماری چشم از جهان فروبست. انتشارات هارپر کالینز خبر درگذشت او را در بیانیه‌ای تایید کرد.

«خرس پدینگتون‌» پس از سال ۱۹۵۸ به یک شخصیت محبوب تبدیل شد. با اقتباس از داستان‌های «خرس پدینگتون» سریالی تلویزیونی ساخته شد و سال ۲۰۱۴ فیلمی سینمایی درباره این شخصیت اکران شد و در گیشه به موفقیت رسید.

استیون فرای مجری سرشناس بریتانیایی، دیوید ویلیامز و هیو بونه‌ویل از جمله‌ چهره‌های سرشناسی هستند که درگذشت این نویسنده سرشناس را تسلیت گفته‌اند.

مایکل باند سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد. او در جنگ‌جهانی دوم شرکت داشت و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۴۵ آغاز کرد. او سال ۲۰۱۴ گفته بود که برای رضایت خاطر خودش شخصیت پدینگتون را خلق کرده است و تا زمانی که توان داشته باشد به نوشتن این مجموعه کتاب‌ها ادامه خواهد داد.
برچسب ها: رویداد24 ، بریتانیا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان