تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

دفاع نامزد اصولگرا از عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد

رویداد24-  یک کاندیدای اصولگرایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آینده باید در موضوع اجرای برجام دو به دولت کمک کند، گفت: مجلس در ترمیم کابینه و ایجاد کابینه‌ای جوان و کارآمد برای اجرایی برجام دو باید دولت را کمک کند تا ما برجام دو را مدیریت کنیم.

محمد ناظمی اردکانی با تاکید بر اینکه ما باید برجام را مدیریت کنیم نه اینکه برجام ما را مدیریت کند، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود تحریم‌ها برداشته شده اند اما جای دیگر می‌گویند تحریم‌های جدید اعمال شده است در حالیکه اگر مدیریت پویا پرتحرک داشته باشیم اجازه نخواهیم داد که برجام ما را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است خاطر نشان کرد: اولین اقدام مجلس دهم باید هدفگذاری باشد که مبتنی بر مطالبات مردم در حوزه معیشت و بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از اهداف دیگر مجلس دهم موضوع فساد ستیزی است، گفت: مجلس دهم نباید تحمل وجود فساد را داشته باشد و باید با فساد در هر جایی مبارزه کند.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعالی در علم و فناوری از موضوعات دیگری است که مجلس دهم باید به آن بپردازد، گفت: دستاوردهای علمی و فناوری بسیاری داریم که ساده به دست نیاورده ایم و نباید به سادگی از دست بدهیم.

وی با تاکید بر توجه مجلس به موضوع حفظ و پاسداری از امنیت ملی افزود: باید بدانیم دشمن اطراف ایران خیمه ها را به آتش کشیده و این آتش ممکن است دامن ایران رابگیرد؛ چراکه دشمن برای برهم زدن امنیت داخلی سرمایه‌گذاری بالایی می‌کند و در این راستا در حوزه فرهنگ دینی، بومی و فرهنگ مقاومت وارد شده و به دنبال تخریب آن است و حتی دست به تهدید نیز می زند.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه مجلس برای دستیابی به اهداف خود باید راهبردهای صحیحی را اتخاذ کنند اظهار کرد: مجلس باید تعامل متناسب با دولت داشته باشد و در کنار نقدها نسبت به عملکرد دولت در موضوعاتی که عملکردها خوب بوده است تائید داشته باشد. هم‌چنین از ظرفیت های مردمی استفاده کرده و ریل صحیحی را برای تحقق اهداف خود ترسیم کند که دولت نیز در این ریل حرکت کند، البته سرعت و شتاب رسیدن به اهداف را متناسب با ظرفیت های کشور تعیین کند.

این استاد دانشگاه ضمن اینکه همگرایی و وحدت اصولگرایان را برای انتخابات مجلس دهم یک کار ارزشی دانست گفت:‌ نشست های اصولگرایی طی سالهای گذشته محصول اش ائتلاف بزرگ اصولگرایی شد که این ائتلاف کمیته ای هفت نفره دارد که در این کمیته لیست تهران نیز مشخص شده است. هم‌چنین برای شهرستان ها نیز هماهنگی های لازم انجام می‌شود.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی به شاخص های گزینش کاندیداهای لیست اصولگرایان اشاره کرد و توضیح داد:‌از شاخص های اصولگرایان برای لیستشان تخصص های مورد نیاز مجلس و مسائل مبتلا به جامعه ، هم‌چنین گرایش های سیاسی و سن کاندیداها بوده است.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه در نظر سنجی ها رویکرد عمومی نسبت به کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات پیش رو مثبت است، گفت: مطابق نظرسنجی ها هنوز مردم روی افراد نظر می‌دهند و سراغ لیست ها نرفته اند،اما در شهرستان ها چهره های اصولگرا موفقیت خوبی دارند.

وی در رابطه با حضور چهره های اقتصادی دولت نهم در لیست اصولگرایان گفت:‌در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت گذشته باید بگویم که تیم اقتصادی دولت قبل بسیار پروژه های نیمه تمام را به اتمام رسانید و چهره های شهرها را از لحاظ عمرانی تغییر داد و من عملکرد اقتصادی دولت قبل را قابل دفاع می دانم.

ناظمی اردکانی افزود:هم‌چنین در دولت گذشته درآمدهای ارزی بسیار بالا بود که این موضوع نباید باعث ناراحتی کسی باشد، بلکه در حال حاضر باید از پایین بودن قیمت نفت نگران باشیم؛ چرا که با توجه به هزینه استخراج و اکتشاف قیمت پایین نفت شاید هزینه ها کفاف ندهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه چهره های اقتصادی لیست اصولگرایان افرادی کارآمد و دارای کارنامه مثبت هستند گفت:‌این افراد در افکار عمومی نیز جایگاه مثبتی دارند و حتی در لیست اصولگرایان چهره های جوان نیز حاضر هستند که نظریات اقتصادی قوی‌ای دارند که در دولت گذشته هم نبودند.

وی افزود:‌تیم اقتصادی لیست اصولگرایان متشکل از افرادی است که در کرسی های دانشگاهی تدریس می‌کنند، یعنی هم دانش نظری و هم تجربه لازم را دارند و نظرشان این است که اقتصاد مقاومتی بی کم و کاست اجرا شود و نگاه به بیرون را توصیه نمی کنند و معتقدند ظرفیت‌های داخلی کشور جوابگو است البته در نحوه به کارگیری ظرفیت های داخلی ممکن است تفاوت نظرهایی داشته باشند که مسأله ای طبیعی است.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی به مقایسه عملکرد اقتصادی دولت قبل و دولت مستقر پرداخت و گفت: دولت قبل در پروژه های عمرانی، پویایی بالایی داشت و شهر به شهر پروژه های بزرگ را پیگیری می‌کرد اما متاسفانه دولت مستقر این تحرک و پویای را ندارد و در شرایطی که دشمن به دنبال تضعیف ماست تا بنیه های اقتصادی ما را تخریب کند نیازمند تحرک و پویایی هستیم، اما بعد از مذاکرات و اجرای برجام حتی با شیب ملایم شاهد رونق اقتصادی نبوده ایم.

ناظمی اردکانی با انتقاد از نگاه رو به بیرون دولت در حوزه اقتصادی گفت: معتقد نیستم که از نباید از توانمندی های فراتر از مرزها استفاده کنیم بلکه هرجا ظرفیتی وجود دارد باید از آن بهره بگیریم اما این بهره گیری نباید به قیمت چشم پوشی از ظرفیت ها و توان داخلی کشور باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت اصلاح فضای کسب و کار به عنوان اهداف مجلس آینده گفت: ما در ناحیه اقتصاد ضربه پذیر هستیم و تبعات آسیب در حوزه اقتصادی، رکود،‌ بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی است.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:برای حل معضلات پیش روی اقتصاد ملی مجلس و دولت باید دست به دست هم دهند و این طور نباشد که مجلس پا جای پای دولت بگذارند بلکه مجلس باید سر جای خود به تحرک دولت کمک کنند.

ناظمی اردکانی با تاکید بر اینکه متهم کردن هیچ دولتی در روح و روان جامعه اثر مثبت ندارد، گفت: در هر دولتی اگرکسی سوء استفاده کرده است باید دستگاه قضایی برخورد لازم را انجام دهد و با توجه به اینکه مردم به اندازه کافی در حوزه معیشتشان رنج می برند طرح اینگونه مسائل تنها باعث رنجش بیشتر مردم می‌شود و من آن را صحیح نمی دانم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی معضلات اقتصادی ما ریشه دار شده است و فقط به یک دولت بر نمی گردد، تصریح کرد: همه دولت ها تلاش داشته اند تا عارضه های ریشه دار را رفع کنند. اما فرصت این کار را به دست نیاوردند. چرا که فضای کسب و کار در کشورما غلظت بالایی دارد و با معضلات ریشه دار و مزمن روبرو است.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی در رابطه با نحوه تعامل دولت و مجلس آینده گفت: همانطور که دولت باید وظایف و ماموریت خود را مطابق قانون انجام دهد مجلس هم باید تمام توان خود را معطوف کند به آنچه که قانون بر عهده اش گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید تمام توان خود را به آنچه که قانون برعهده اش گذاشته است معطوف کند گفت: قانونی که مجلس مصوب می‌کند نباید با قانون اساسی و شرع مغایر باشد و هم‌چنین بر اجرای قانون نظارت کند، بنابراین دولت هیچ وقت نباید از نظارتی که انجام می‌شود ناراحت شود.

ناظمی اردکانی با تاکید بر اینکه فرهنگ نظارت پذیری باید در دستگاه های مختلف نهادینه شود و همه آن را به نفع خودمان بدانیم اظهار کرد: نباید نظارت را مچ گیری تلقی کنیم بلکه باید بپذیریم نظارت جزئی از یک سیستم است و اگر سیستمی نظارت نداشته باشد معطل می‌شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مجلس و دولت هر دو باید نظارت پذیر و پاسخگو باشند گفت: تعامل صحیح میان مجلس دولت باید دو طرفه باشد و اگر روحیه نظارت پذیری در بین آن‌ها نهادینه شود هیچ وقت شاهد تنازعات و تنش ها بین دولت و مجلس نخواهیم بود.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر ارکان نظام نسبت به قانون تمکین داشته باشند و ماموریتی که قانون برای آن‌ها ترسیم کرده است انجام دهند هیچ وقت تنش‌ها به جامعه کشیده نمی‌شود و آرامش مردم را بر هم نمی زند.

ناظمی اردکانی هم‌چنین در رابطه با میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: موضوع رد صلاحیت‌ها و تائید صلاحیت ها و یا عدم احراز صلاحیت ها در زمینه میزان مشارکت تاثیر چندانی نخواهد داشت و معتقدم در این زمینه باید به قانون تمکین کنیم یعنی جریان های سیاسی بدانند که شورای نگهبان و وزارت کشور در انتخابات وظایف قانونی شان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر شش هزار نفر در تهران و شهرستان ها برای این دوره از انتخابات مجلس رقابت می‌کنند گفت: نباید کسانی که رویش انقلاب هستند را نادیده بگیریم و تنها چهره های سیاسی را صحنه گردان عرصه سیاسی کشور بدانیم پس باید خودبینی ها را کنار بگذاریم و هر جریان سیاسی گرایشات خود را مطلق نداند و بر همین اساس است که در لیست اصولگرایان نیز شاهد حضور چهره های جوان و ناشناخته هستیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شور انتخاباتی روز به روز با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر خواهد شد گفت: معمولا مشارکت در انتخابات مجلس کمتر از ریاست جمهوری است اما همیشه مشارکت حدود 60 تا 70 درصد بوده است و امیدواریم با توجه به شرایط حساسی که داریم مردم برای حفظ کیان نظام و اولویت‌های انقلابی و اسلامی پای صندوق آیند و سرنوشت خودشان را به خوبی رقم زنند.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر من مطابق نظرسنجی ها طیف اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را به عهده خواهند گرفت ، گفت: امیدوارم مجلسی روی کار آید که توانمند،‌کارآمد و شجاع باشند و از حیله دشمنان واهمه به دل راه ندهند و مرعوب ترفند های دشمنان نشوند بلکه مطالبات مردم را پیگیری کنند و به خوبی دشمن شناسی کرده و به بصیرت عمیق اجازه ندهد حیله های دشمن اجرایی شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: دولت احمدی نژاد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان