تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تنها یک سؤال نیم ساعت قبل از آغاز امتحان فاش شده بود/ سؤالات فروخته شده جعلی بودند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص لو رفتن سوالات نهایی متوسطه که چندی پیش رخ داده، با تاکید بر اینکه سؤالات فاش شده در شهر کوچک واقع در جنوب ایران، تنها یک سؤال از میان تمامی رشته‌های نظری و هنرستان بوده، گفت: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سؤالات جعلی به مردم می‌فروخته‌اند و کلاه‌بردار بودند و همچنین مالباختگان باید پیگیر حقشان شوند.
رویداد۲۴- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص لو رفتن سوالات نهایی متوسطه که چندی پیش رخ داده، با تاکید بر اینکه سؤالات فاش شده در شهر کوچک واقع در جنوب ایران، تنها یک سؤال از میان تمامی رشته‌های نظری و هنرستان بوده، گفت: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سؤالات جعلی به مردم می‌فروخته‌اند و کلاه‌بردار بودند و همچنین  مالباختگان باید پیگیر حقشان شوند.

این روزها وقتی در صفحات مجازی خبر تخلف در سؤال‌های امتحان نهایی را می‌بینیم ناخودآگاه یاد دانشجویانی می‌افتیم که ترم آخر سردرگم به دنبال خرید پایان‌نامه‌ هستند.
 
 دانش‌آموزانی که با پرداخت مقداری پول، مطالبی که در دوران تحصیل خود گذرانده‌اند را شب امتحان از دلالان خریداری می‌کنند، این دانش آموزان در آینده همان دانشجویانی هستند که پس از فارغ‌التحصیلی، هم وارد جامعه شده و به دنبال کار می‌گردند.

فروش سؤالات امتحانی هویت دوران دانش‌آموزی است اما امروزه این هویت با قیمت‌های مختلف در صفحه‌های مجازی فروخته می‌شود. این یعنی آغاز بحران برای نسل‌های روشنفکر آینده جامعه‌ که برای پیشرفت تلاش خواهند کرد. فروش سؤالات امتحانی، معضلی است که دانش آموزان با آن مواجه هستند، تا دیروز پایان‌نامه در کوچه و خیابان‌های شهر خریدوفروش می‌شد اما امروزه پای دلالان به مدارس هم باز شده است.

چندی پیش، لو رفتن سؤالات نهایی دوره متوسطه در تمامی محافل خبری و رسانه‌ها منتشر شد. در این مورد، یک کانال خبری با ادعای دارا بودن سؤالات امتحانی، سعی داشت که سؤالات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. این کانال سؤالات هر درسی را به قیمت 100 تا 120 هزار تومان در اختیار درخواست‌کنندگان قرار داد.

در همین راستا میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به جلسه‌ای که با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش، پلیس فتا و اعضای کمیسیون برگزار شد، گفت: گزارش‌های ارائه شده به کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و "سرهنگ حسین رمضانی" معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتا در همین جلسه اظهار کرد که عده‌ای در فضای مجازی اقدام به فروش سؤالات امتحانی و سودجویی کرده‌اند. این افراد، سؤالات سال‌های قبل را به اسم سؤالات سال 96 در فضای مجازی با دریافت مبلغی در اختیار دانش آموزان قرار داده‌اند که خوشبختانه در پی این اقدام پلیس فتا، هشت نفر را دستگیر کرده و این افراد در حال گذراندن مراحل اداری و قضایی خود هستند.

وی ادامه داد: پس از ارسال گزارش‌های مربوط به این تخلف که توسط مسئولان آموزش‌وپرورش به کمیسیون ارسال شده بود مشخص شد که این رخداد در یکی از شهرهای کوچک جنوب ایران، درست در مدت زمان کمی (بین یک ربع تا نیم ساعت قبل از شروع امتحان) اتفاق افتاده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم همچنین خاطر نشان کرد: سؤالات فاش شده در شهر کوچک واقع در جنوب ایران، تنها یک سؤال از میان تمامی رشته‌های نظری و هنرستان بوده و زمانی که این سؤال فاش شده بود، دانش آموزان در حال ورود به جلسه امتحان بوده‌اند و زمانی برای مطالعه آن سؤال نیز نداشته‌اند. 

وی در پایان گفت: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سؤالات جعلی به مردم می‌فروخته‌اند و کلاه‌بردار بودند و همچنین  مالباختگان باید پیگیر حقشان شوند.

برچسب ها: سوالات ، امتحان ، مدارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
اينكه در تلگراف اصل سند را گذاشتند فقط يك سوال بوده است. شجاعت نداريد يا جرم در اين سطح برايتان مهم نيست. ديگي كه سوراخ باشد چه يك ميليمتر چه يك ترك 50 سانتي هر دو اين اتفاق باعث عدم استفاده از اديگ در آشپزي است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان