تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۶

تشکیل بیش از 38 هزار پرونده در کلانتری‌های تهران

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ازتشکیل بیش از 38 هزار پرونده قضایی در کلانتری‌های تهران در بهار امسال خبر داد.
رویداد۲۴-جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ازتشکیل بیش از 38 هزار پرونده قضایی در کلانتری‌های تهران در بهار امسال خبر داد.

سردار کریمی با اشاره به اهداف تاسیس مراکز مشاوره و لزوم جلوگیری از افزایش حجم پرونده‌های ارسالی به مراجع قضائی، گفت: امروز ثابت شده که مراکز مشاوره می‌توانند سهم به‌سزایی در کاهش حجم پرونده‌های ارسالی به مراجع قضائی ایفا کنند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به کمیت و کیفیت بخشی مراکز مشاوره، خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی تهران با تشکیل مراکز 11 گانه مشاوره در سرکلانتری‌های خود به دنبال کاستن مشکلات و گرفتاری های مردم بوده و با گسترش و تقویت مراکز مشاوره در نقاط مختلف شهر به استقبال حل مشکلات مردم با استفاده از پتانسیل های اجتماعی رفته است.

کریمی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری 38 هزار و 458 مورد پرونده قضائی در کلانتری‌های این فرماندهی تشکیل شده‌است، تصریح کرد: در این میان تعدادی از پرونده‌ها به مراکز مشاوره ارجاع شده که با تلاش همکاران ما 9806 مورد یعنی بیش از 70 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره به مصالحه ختم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عمده مسایل ارجاع شده به مراکز مشاوره این فرماندهی خانوادگی، نزاع و درگیری، مواد مخدر و حقوقی است، گفت: پرداختن به مسایل و مشکلات اجتماعی و رفع و رجوع آنها امروزه نیازمند نگاهی نو و تازه است و ما در مراکز مشاوره به دنبال ایجاد چنین دیدگاهی هستیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان