تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

آقایان ذوق زدگی کافی است؛ آتش بس زاکانی: فقط دو روز دوام داشت!

پیشنهاد «آتش بس» در فضای سیاسی شوخی معنا دار یا شاید کنایه تند و تیز تندرو‌ترین مخالف دولت حسن روحانی به اصلاح طلبان بود. اما هر چه که بود اصلاح طلبان جدی گرفتند و در مدح و ثنای طرح رفتار سیاسی طراح آن مقاله‌ها نوشتند و مصاحبه‌ها کردند.
رویداد۲۴- پیشنهاد «آتش بس» در فضای سیاسی شوخی معنا دار یا شاید کنایه تند و تیز تندرو‌ترین مخالف دولت حسن روحانی به اصلاح طلبان بود. اما هر چه که بود اصلاح طلبان جدی گرفتند و در مدح و ثنای طرح رفتار سیاسی طراح آن مقاله‌ها نوشتند و مصاحبه‌ها کردند. 
 
اما هیچ‌گاه در اظهار رضایت خود از پیشنهاد علیرضا زاکانی ننوشتند که ابزار شما برای آتش بس سیاسی چیست؟ مگر قبلا آتشی فراهم بوده است که اکنون به دنبال خاموش کردن آن باشیم؟ چه کسانی غیر از تندرو‌ها این سال‌ها به دنبال برافروختن آتش اختلاف در کشور بودند؟ 

 از اصلاح طلبان با سابقه ایی چون رمضان‌زاده بعید بود که بدون بررسی سابقه و تحقیق از پیشنهادی استقبال کند که پیشنهاد کننده‌اش سال هاست شمشیر را برای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان از رو بسته است. همین زاکانی بود که همه اصلاح طلبان را متهم می‌دانست و گفته بود: «همه اصلاح‌طلبان در نگاه نخست به دلیل فتنه ۸۸ متهم هستند» 
 
دو اصل باید ملاک باشد
اصلاح طلبان ذوق زده دو اصل مهم را در سیاست فراموش کرده بودند اصل اول اینکه برای قضاوت درست لازم است رفتار سیاسی علیرضا زاکانی را در گذشته بررسی کنند و دوم نگاه درست به علم سیاست و رفتار سیاسی هر کنش گری است که می خواهد حرف و سخن خود را در فضای رسانه ایی به کرسی بنشاند . زاکانی چطور می‌تواند سخن از پایان جدال یا آتش بسی بزند که خود یک پای قضیه و پدید آورنده‌اش بود. هر چند در این سال‌ها حملات‌گاه و بیگاه او به دستگاه سیاست خارجه و شخص ظریف بیشتر دیده شده است اما زاکانی حاضر نیست سکوت را به عنوان پاداش دیده نشدن دریافت کند. 

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید «: اصول گرایان به آتش بس سیاسی پایبند نیستند. برخی از اصولگرایان حرص این را دارند که در تنش‌ها و بحث‌های داغ کشور مطرح باشند» 
آتش بس زاکانی: فقط دو روز دوام داشت.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در آستانه عقد قرارداد نفتی ایران با شرکت توتال فرانسه که اولین قرارداد سرمایه گذاری خارجی در دوره پسابرجام است با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که «قرارداد IPC نفت و گاز همچنان معیوب است، از آن فساد جوانه خواهد زد و وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است و آتش بس، هر چند یک طرفه جایز نیست!»
 
جالب است در دوره‌ای که دولت ماجراجو و تندروی ترامپ در آمریکا تمام تلاش خود را برای تحریم ملت ایران و فشار بر دیگر کشور‌ها مبنی بر عدم همکاری با کشورمان به کار می‌بندد، عقد قرارداد با یک شرکت معتبر خارجی به وضوح شکست این تلاش‌ها به دولت تازه کار آمریکا است و مشخص نیست چرا همچنان دلواپسان از شکسته شدن سد تحریم‌ها عصبانی می‌شوند؟

منبع: دیده بان ایران
برچسب ها: رویداد24 ، آتش بس ، زاکانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان